طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه و مجلسی با قارچ و مرغ به روش ترکیه ای

طرز تهیه سوپ ماست

 

یک سوپ بسیار خوشمزه و با اصالت ترکیه ای که در بعضی نقاط ایران مانند مراغه یا شیراز نیز پخته می شود. نام استانبولی این غذا Yayla çorbası (یایلا چورباسی) است. سوپ ماست از غذاهای خوشمزه می باشد که شما را مجاب می کند یک بار آن را امتحان کنید، این سوپ طرز تهیه آسانی دارد و به صورت زیر حاضر می شود این سوپ برای سرماخوردگی و فصل زمستان نیز بسیار مناسب است. در تهیه این سوپ ماست تخم مرغ وجود دارد که اصلا طعم و مزه آن احساس نمی شود. شما برای تزئین سوپ ماستی می توانید از پیاز داغ و گوشت قلقلی به دلخواه استفاده کنید. امروز در پارسی دی سوپ ماست مجلسی با قارچ و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هویج۲ عدد
جو پرک۱ لیوان
قارچ۳۵۰ گرم
کره۱ ق غذا خوری
ماست۵۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
سیر۳ حبه
آب۳ لیوان
سینه مرغ۱ عدد
برگ گشنیز۱۰۰ گرم
آب مرغبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه، آبلیمو و برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ماست

مرحله اول : پخت سینه مرغ

سینه مرغ را با مقداری آب و نمک و فلفل سیاه و برگ بو داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا پخته شود. آب مرغ را صاف کنید و کنار بگذارید و سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید.

مرحله دوم : آماده سازی مواد سوپ

هویج را مکعبی یا رنده درشت خرد کنید. قارچ ها را نیز خوب بشورید و اسلایس کنید و با کره تفت دهید تا آبش کشیده شود.

مرحله سوم : پخت جو و هویج

جو پرک را به همراه ۳ لیوان آب داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته و لعاب بیندازد سپس هویج و قارچ های تفت خورده به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم : افزودن مرغ

سینه مرغ را که بعد از پخت ریش ریش کردید به همراه آب مرغ به قابلمه اضافه کنید و حرارت را کم کنید سپس سیر را رنده ریز بزنید و به همراه گشنیز خرد شده اضافه کنید وقتی بیشتر آب قابلمه تبخیر شد و کم شد باید ماست را اضافه کنیم.

مرحله پنجم : افزودن ماست

زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و به همراه ماست هم می زنیم و روی حرارت قرار می دهیم و همین که به جوش افتاد از روی حرارت برمی داریم و به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه خوب بجوشد و سوپ غلیظ تر شود.

مرحله آخر

در همین حین که سوپ ماست پخته می شود می توانید به دلخواه گوشت قلقلی را حاضر کنید و سرخ کنید. وقتی سوپ جا افتاد نمک آن را اندازه کنید و مقداری آبلیمو اضافه کنید سپس سوپ ماست را در ظرف سرو کشیده و به همراه گوشت قلقلی و پیاز تزئین کنید و داغ داغ بخورید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ ماست

  1. مزه و طعم زرده در سوپ احساس نمی شود به این دلیل به ماست زرده اضافه می کنیم که ماست در حین پختن نبرد و همچنین ماندگاری سوپ را تا ۵ روز در یخچال زیاد می کند.
  2. بجای آب مرغ می توانید از عصاره مرغ نیز استفاده کنید.
  3. از ماست کم چرب محلی استفاده کنید.
  4. وقتی ماست را اضافه می کنید سوپ باید غلیظ باشد زیرا با افزودن ماست کمی شل می شود.
  5. گشنیز را حتما به صورت تازه استفاده کنید تا عطر و بو آن استفاده شود.
  6. می توانید برای لعاب بیشتر از ۱ عدد سیب زمینی نیز استفاده کنید بدین صورت که سیب زمینی را رنده کنید و با افزودن هویج اضافه کنید.
  7. مقدار قوام و آبکی بودن سوپ به خود شما بستگی دارد.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه