طرز تهیه سوپ لوبیا سفید و سیب زمینی خوشمزه و رژیمی و آسان

دستور پخت سوپ لوبیا سفید

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید

 

سوپ لوبیا سفید یکی از انواع سوپ ها می باشد که با لوبیا سفید تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و یک سوپ پاییزی بسیار مقوی می باشد شما می توانید این سوپ را برای روزهای سرد زمستان و پاییز تهیه کنید. اما لوبیا سفید یکی از انواع لوبیا ها می باشد و یکی از خواص مهم این لوبیا این می باشد که باعث کاهش کلسترول و قند خون می شود همچنین برای درمان کم خونی و کسانی که این مشکل را دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. همچنین لوبیا سفید برای زنان باردار نیز مناسب است زیرا حاوی فولات است که برای زنان باردار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ لوبیا سفید و سیب زمینی رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ لوبیا سفید

  • لوبیا سفید ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • جعفری ۱/۲ پیمانه
  • لیموترش ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، جوز هندی به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ لوبیا سفید و سیب زمینی رژیمی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا سفید را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود می توانید چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخش زودتر گرفته شود سپس آبکش کنید شما در تهیه این سوپ می توانید آن را میکس کنید و یا مواد سبزیجات به صورت درسته داخل سوپ مشخص باشد.

مرحله دوم: پخت لوبیا سفید

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی فلفل و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس لوبیا سفید خیس خورده را به همراه چند پیمانه آب جوش اضافه کنید و برای ۹۰ دقیقه بگذارید تا لوبیا پخته شود.

مرحله سوم: افزودن هویج و سیب زمینی

در ادامه اگر دوست داشتید لوبیاها را میکس کنید اما سیب زمینی و هویج را پوست بگیرید و مکعبی درشت خرد کنید حالا به سوپ اضافه کنید و به همراه آن کمی فلفل سیاه و نمک و جوز هندی نیز بریزید و مجدد درب قابلمه را برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا هویج و سیب زمینی پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه سوپ لوبیا سفید

در ادامه آب ۱ عدد لیموترش را بگیرید و به همراه جعفری ساطوری شده به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و برای چند دقیقه اجازه دهید تا مزه ها به خورد هم بروند و سوپ کمی غلیظ شود سپس از روی حرارت برداشته و با نان تازه تست شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ لوبیا سفید

  1. می توانید به دلخواه این سوپ را با مرغ یا عصاره آن که به صورت آماده وجود دارد میل کنید.
  2. به دلخواه می توانید از کمی جو پرک یا بلغور نیز برای غلظت بیشتر سوپ استفاده کنید.
  3. می توانید به دلخواه از گوجه نگینی شده و یا رب نیز در تهیه این سوپ استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید رنگ سوپ شما روشن بماند از فلفل سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه