طرز تهیه سوپ اسپانیایی فوری و خوشمزه با جو پرک و ورمیشل بدون مرغ

دستور پخت سوپ اسپانیایی

طرز تهیه سوپ اسپانیایی

سوپ اسپانیایی یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و ساده و فوری می باشد که شما می توانید در کمترین زمان ممکن این سوپ را تهیه کنید. سوپ اسپانیایی طعم و مزه خوبی دارد و می توانید با آب مرغ یا عصاره مرغ تهیه کنید و به دلخواه از هر نوع ورمیشلی که دوست دارید استفاده کنید و یا می توانید به دلخواه از یک بسته نودل نیز بجای ورمیشل استفاده کنید زیرا لعاب بسیار خوبی به سوپ می دهد. اگر برای سرماخورگی و یا کرونا دوست دارید یک آش خوشمزه تهیه کنید و که زمان زیادی برای تهیه آن لازم نباشد می توانید سوپ اسپانیایی را در نظر داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ اسپانیایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ اسپانیایی

  • کره ۵۰ گرم
  • جو پرک ۲ ق غذا خوری
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • آب مرغ یا عصاره مرغ به مقدار لازم
  • ورمیشل ۱/۲ پیمانه خرد شده
  • جعفری ساطوری شده ۴ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ اسپانیایی خوشمزه و فوری با طعم عالی

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا باید کره داخل قابلمه مورد نظر بریزید و صبر کنید ذوب شود و بعد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. سپس آب مرغ را اضافه کنید حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید و یا می توانید از عصاره مرغ آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن جو پرک

جو پرک را خیس خورده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید تا جو پخته شود و بعد گوجه را بشورید و خرد کنید و به مواد سوپ اضافه کنید و هم بزنید. می توانید گوجه فرنگی را رنده کنید و در ابتدا کمی تفت دهید تا و بعد به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه سوپ اسپانیایی

زمانی که جو و گوجه فرنگی پخته شود و بعد ورمیشل را خرد شده را اضافه کنید و صبر کنید تا رشته ها نرم شود  بعد در انتها جعفری خرد شده را اضافه کنید و برای چند دقیقه زمان دهید تا سوپ جا افتاده شود و بعد در انتها نمک سوپ تنظیم کنید و بعد با آب لیموترش تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ اسپانیایی بدون مرغ

  1. می توانید از به دلخواه از هویج رنده شده استفاده کنید.
  2. این سوپ باید غلیظ باشد و زمانی که رشته یا ورمیشل اضافه می کنید آب سوپ را به خودش جذب می کند و غلیظ می شود.
  3. اگر از عصاره مرغ استفاده می کنید بهتر است در ریختن نمک دقت کنید زیرا خود عصاره حاوی نمک است و باعث شور شدن سوپ می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه