طرز تهیه تارت انار و شکلات بدون فر برای شب یلدا با بیسکویت

دستور پخت تارت انار

طرز تهیه تارت انار

 

تارت انار یکی از تارت های بسیار خوشمزه و پاییزی است که می توانید برای شب یلدا تهیه کنید این تارت خوشمزه با شکلات و دانه های انار تهیه کنید شما می توانید این تارت خوشمزه را با کراست بیسکویت یا شکلات تهیه کنید که خیلی راحت می باشد و نیازی به فر ندارد و خیلی ساده بدون داشتن وسیله خاصی می توانید این تارت خوشمزه را آماده کنید برای تهیه تارت ها باید قالب پای و تارت را داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت قالبی خارج کنید اما بهتر است در تهیه تارت ها از قالب کف جدا شونده استفاده کنید تا به راحتی و بدون خراب شدن دسر یا تارت خود آن را خارج کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت انار و شکلات بدون فر برای شب یلدا با بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت انار برای شب یلدا

  • بیسکویت پتی پور ۲ بسته
  • کره ۱۳۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • دانه انار به مقدار لازم

طرز تهیه تارت انار با شکلات و انار

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا بیسکویت ها را که بهتر است از نوع شکلاتی استفاده کنید سپس داخل غذاساز یا خرد کن ریخته و پودر کنید اگر دستگاه ندارید می توانید بیسکویت ها را داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا له شود و برای اینکه تارت رنگ تیره تر و شکلاتی داشته باشد پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه کراست

در ادامه کره را داخل مایکروفر قرار دهید یا به روش دلخواه ذوب کنید و به بیسکویت ها اضافه کنید و هم بزنید سپس قالب تارت را آماده کنید و کراست را داخل قالب ریخته و با ته یک لیوان خوب فشرده کنید و بعد قالب را برای نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه شکلات

در ادامه شکلات تخته ای را که می توانید از درصد های مختلف و ترکیب آنها استفاده کنید را با چاقو خرد کنید سپس یک خامه ۲۰۰ گرمی را داخل کاسه ریخته و بن ماری کنید یا برای ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کمی بجوشد و بعد شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود حالا قالب تارت را از یخچال خارج و شکلات را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه تارت شکلات و انار

بعد از ۱۵ دقیقه قالب را خارج کنید و دانه های انار را به دلخواه داخل قالب روی شکلات ریخته و قالب را برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و نیم ساعت قبل از سرو در دمای محیط قرار دهید سپس از قالب خارج و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تارت انار

  1. به دلخواه می توانید زمانی که شکلات را ذوب کردید به آن فندوق و یا گردو اضافه کنید.
  2. اگر قالب کف جدا شونده استفاده می کنید به راحتی کف را از زیر فشار دهید و تارت را بالا ببرید.
  3. برای سرو حتما در دمای محیط قرار داده تا راحت برش بخورد.
  4. این مواد برای سایز قالب ۲۴ سانت مناسب است.

همچنین ببینید 

 

از
6
دیدگاه