طرز تهیه نان فوندو مخصوص و آسان با خمیر مایه مرحله به مرحله

دستور پخت نان فوندو

طرز تهیه نان فوندو

 

نان فوندو یکی از نان های بسیار خوشمزه می باشد که با سس پنیری فوندو میل می شود اما فوندو در ظرف های مخصوص که فوندو خوری معروف است ریخته می شود زیرا در طول مهمانی باید گرم و کشدار باقی بماند و با این نان خوشمزه سرو می شود اما نان فاندو با انواع سبزیجات و میوه ها سرو می شود اما چرا این سس پنیری باید با این نان مخصوص سرو شود زیرا نان فاندو بسیار نرم است و توانایی جذب سس را دارد و لذت خوردنش را دو برابر می کند اما تهیه خمیر نان فاندو بسیار آسان و راحت است و نیازی به زمان زیادی برای استراحت کردن ندارد و می توانید به راحتی در فر یا مایکروفر آماده کنید و خیلی خوش خوراک است و می توانید با غذاهای دیگر نیز سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان فوندو با خمیر مایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان فوندو

  • آب ۲ پیمانه
  • خمیر مایه ۲ ق چای خوری
  • شکر ۳ ق چای خوری
  • آرد نان فانتری ۲ پیمانه
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • نمک ۱.۵ ق چای خوری
  • آرد سفید ۳ پیمانه

مواد لازم برای رومال

  • روغن زیتون یا کره ۱/۴ پیمانه
  • مغزیجات یا سبزیحات معطر به دلخواه

طرز تهیه نان فوندو

مرحله اول: استراحت

ابتدا آب ولرم را داخل یک کاسه ریخته و به آن خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیرمایه عمل بیاد و کف کند اگر از خمیر مایه فوری استفاده می کنید دیگر نیازی به عمل آمدن ندارد سپس ۲ پیمانه آرد فانتری را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه این خمیر را کنار گذاشته تا استراحت کند.

مرحله دوم: ورز دادن مواد

در ادامه روغن اضافه کنید و بعد نمک را، حالا باید کم کم ۳ پیمانه آرد را اضافه کنید تا خمیر بدست بیاد شاید بسته به نوع آبخور آردهای مخلتف آرد بیشتر یا کمتری مصرف شود وقتی خمیر جمع شد باید برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خمیر را خوب ورز دهید برای ورز دادن خمیر آن را باز و بسته کنید و یا برای ۱۰۰ بار به سطح بکوبید و با ورز دادن میزان چسبندگی آن را کم کنید و یا می توانید از استند میکسر برای ورز دادن استفاده کنید حالا خمیر را داخل کاسه قرار دهید و روی آن را پوشانده و برای ۱۵ دقیقه ورز دهید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر فوندو

وقتی خمیر نان کمی استراحت کرد آن را با وردنه به ضخامت ۱ الی نیم سانت باز کنید و بعد با کمک کاردک روی خمیر مربع های کوچک همانند عکس ایجاد کنید دقت کنید نباید خمیر را برش بزنید فقط خط های عمیق ایجاد کنید و نباید خمیر را برش بزنید روی خمیر را پوشانده و برای ۲۵ دقیقه دیگر استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان فوندو

بعد از استراحت خمیر اگر جای کاردک پر شده بود مجدد فشار دهید و کره یا روغن زیتون به همراه سبزیجات خشک مانند شوید یا مغزیجات دلخواه روی نان بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس بعد از پخت هر مربع را به راحتی جدا کنید و به سیخ های فوندو خوری بزنید و داخل سس زده و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان فوندو

  1. در تهیه این نان از دو نوع آرد استفاده شده است تا خمیر نرم و لطیفی داشته باشید پس حتما آرد فانتری و آرد سفید را تهیه کنید.
  2. زیاد به خمیر آرد نزنید که خشک شود.
  3. اگر نان را از فر خارج کردید و سفت بود سریع داخل یک نایلون بگذارید گره زده و داخل دستمال بپیچید و بعد ۱۰ دقیقه باز کنید نان نرم و لطیف می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه