طرز تهیه فاهیتا گوشت مکزیکی تند و عالی به روش رستورانی

طرز تهیه فاهیتا گوشت

 

یکی از انواع غذاهای مکزیکی می باشد که همان طور که مشخص است از گوشت برای تهیه این فاهیتا استفاده شده و طعم و مزه این غذا بسیار خوشمزه است. فاهیتا گوشت بیشتر با نان پیتا و یا نان ساندویچی خورده می شود و یک غذای راحت و ساده می باشد اولین بار از برش گوشت گاو برای تهیه این فاهیتا استفاده شد. اما چاشنی بسیار خوشمزه این غذا کاهو، پنیر و فلفل دلمه می باشد این نوع غذا برای شمال مکزیک می باشد اما واژه فاهیتا یک واژه آمریکایی و مکزیکی می باشد شما برای تهیه این غذا به راسته گوشت نیاز دارید و کمی سبزیجات تا یک غذای فوق العاده خوشمزه تند و تیز را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فاهیتا گوشت مکزیکی به روش رستورانی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت راسته خلالی نفری۱۰۰ گرم
پیاز قرمز۳ عدد
فلفل قرمز۱/۲ عدد
فلفل زرد۱/۲ عدد
لیموترش تازه۱ عدد
سس ورچستر۱.۵ ق غذا خوری
حریره سیر۱/۲ ق مربا خوری
تخم گشنیز۱ ق مربا خوری
پاپریکا۱ ق مربا خوری
پودر زیره۱/۲ ق مربا خوری
فلفل سیاه۱ ق مربا خوری
روغن زیتون۱.۵ ق غذا خوری
ادویه گوشتبه مقدار لازم

طرز تهیه فاهیتا گوشت مکزیکی

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا گوشت راسته را که باید به ازای هر نفر ۱۰۰ گرم در نظر بگیرید به صورت خلالی خرد کنید اما یکی از مهم ترین نکات تهیه این فاهیتا این است که گوشت را باید از شب قبل داخل ظرف در بسته قرار دهید تا گوشت بیات شود و باعث می شود که گوشت ترد و خوشمزه تر شود.

مرحله دوم: مرینت کردن گوشت

اما برای مرینت کردن گوشت، پیازها را پوست بگیرید که بهتر است از پیاز قرمز استفاده کنید زیرا باعث تردی بیشتر گوشت می شود سپس به صورت خلالی خرد کنید و به همراه سس ورچستر و کمی ادویه گوشت مخلوط کنید و خوب هم بزنید و داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و برای ۵ ساعت داخل یخچال قرار داده تا مزه دار شود.

مرحله سوم: افزودن فلفل دلمه و سیر

در ادامه گوشت مزه دار شده را داخل یک کاسه بریزید و فلفل دلمه ها را به صورت خلالی خرد کنید و به همراه روغن زیتون تمام ادویه ها و سیر را به گوشت اضافه کنید حالا دستکش انداخته و تمام گوشت را هم بزنید تا گوشت کاملا با ادویه ها مزه دار شود در انتها آب ۱ عدد لیموترش تازه را گرفته و روی گوشت بریزید.

مرحله چهارم: تهیه فاهیتا گوشت

داخل یک تابه گریل را کمی چرب کنید و با کمک یک انبر گوشت ها را داخل تابه قرار دهید و بگذارید تا پخته و تغییر رنگ دهد در انتها پیاز و فلفل دلمه را نیز اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید و در ادامه با نان پیتا و کمی کاهو و سس مدنظر میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فاهیتا گوشت

  1. نباید گوشت را زیاد بپزید تا آب آن کاملا کشیده شود.
  2. سس ورچستر را می توانید از فروشگاه تهیه کنید.
  3. این غذا باید تند باشد شما می توانید بنا به سلیقه خود مقدار فلفل قرمز را تغییر دهد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه فاهیتا گوشت مکزیکی تند و عالی به روش رستورانی
3 (60%) 2 votes