طرز تهیه روغن جدا کننده خانگی برای قالب کیک و دسر به روش ساده

طرز تهیه روغن جدا کننده

یکی از پر کاربردترین روغن های می باشد که به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی بتوانید کیک یا دسر خود را از انواع قالب ها خارج کنید و از انواع روغن ها تهیه شده است شاید این روغن به صورت آماده و اسپری در قنادی فروشی ها موجود باشد ولی قیمت بسیار بالایی دارد و اصلا مقرون به صرفه نیست ولی تهیه آن با سه قلم مواد به شما کمک می کند یک روغن جدا کننده به راحتی در منزل داشته باشید اما شاید برای شما پیش بیاد که کیک یا دسر شما که کلی برای آن زمان خرج دادید به قالب چسبیده و جدا نمی شود اما با تهیه یک روغن جدا کننده و با قلمو چرب کردن کل قالب دیگر استرس و نگرانی خارج نشدن از قالب را نداشته باشید اما بهتر است برای تهیه ژله از این روغن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث روغن موجود باعث نگرفتن ژلاتین شود ولی می توایند برای انواع کیک ها و قالب فلزی یا گرانیتی یا سلیکیونی استفاده کنید اما تهیه این روغن کار بسیار ساده و آسان و کاربردی هست می توانید هر موقع که لازم داشتید مقدار مواد را نصف کنید تهیه کنید یا در شیشه ریخته و رد یخچال نگهداری کنید تا هر موقع برای کیک خواستید به صورت آماده این روغن را داشته باشید. با زدن این روغن به قالب ها دیگر نیازی به کاغذ روغنی ندارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه روغن جدا کننده خانگی برای قالب کیک و دسر به روش ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
روغن جامد یا کره۵۰ گرم

طرز تهیه روغن جدا کننده خانگی

مرحله اول: آماده سازی

در ابتدا شما می توانید برای تهیه این روغن جدا کننده از کره یا روغن جامد استفاده کنید دقت کنید از روغن جامدی استفاده کنید که کاملا جامد باشد و نیمه جامد نباشد اگر این طور نبود می توانید روغن را یکبار ذوب کنید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه همه مواد را اندازه کنید و بریزید دقت کنید باید اندازه کنید همه مواد را تا به نتیجه دلخواه برسید آرد را به همراه روغن مایه و جامد داخل ظرف ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا یک خمیر یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم: تهیه روغن جدا کننده

حالا روغن بدست آمده را داخل یک ظرف یا شیشه در دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید و هر موقع که لازم داشتید با قلمو قالب خود را چرب کنید.

فوت و فن های دستور تهیه روغن جدا کننده

  1. اگر از روغن جامد استفاده کردید داخل کابینت نیز می توانید قرار دهید.
  2. اگر از کره استفاده می کنید باید روغن جدا کننده را در یخچال قرار دهید.
  3. این روغن جدا کننده ماندگاری بالایی دارد.

همچنین ببینید 

 

 

از
3
دیدگاه