طرز تهیه نودل با میگو و سبزیجات آسان و خوش طعم مرحله به مرحله

طرز تهیه نودل با میگو

 

یکی از انواع روش های تهیه نودل می باشد که قرار است آن را با میگو که یک گوشت دریایی به حساب می آید تهیه کنیم. این نودل بسیار خوشمزه بود و می توانید از سبزیجات دلخواه در تهیه این نودل استفاده کنید و برای شام یا نهار این نودل خوشمزه را تهیه کنید. اما نودل چیست شاید برای شما سوال باشد که از چی ساخته شده نودل یک غذایی آسیایی می باشد یک نوع رشته می باشد که از خمیر به عمل نیامده تهیه می شود نودل نوارهای نازک و رشته ای می باشد که با جوشاندن در آب نرم می شود و برای انواع میان وعده یا وعده کامل در تهیه انواع سوپ و سالاد و خوراک ها کاربرد دارد و به صورت آماده در طعم های مخلتف در فروشگاه موجود است و یک غذای به صرفه می باشد اما شما می توانید با افزودن میگو به این غذا خواص آن را چند برابر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نودل با میگو و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

نودل۲ بسته
میگو۲۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
کلم بروکلی۵۰ گرم
پیازچه۲ ق غذا خوری
هویج۲ عدد
نخود فرنگی و ذرت بخارپز شده۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
آب جوش۱ پیمانه
روغن۱ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
دلستر ساده بی طعم۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه یا سفید، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه نودل با میگو و سبزیجات

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع باید سبزیجات را آماده سازی کنید برای شروع از کلم بروکلی آغاز کنید کلم را خرد کنید و داخل یک قابلمه در حال جوش انداخته و بگذارید تا پخته شود این کار باعث نرم شدن می شود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید هویج را نیز آبپز کنید و خرد کنید به همین ترتیب نخود فرنگی و ذرت را نیز بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو آماده سبزیجات استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن میگو

در ادامه میگو پاک شده و تمیز شده را بشورید و داخل یک تابه وک مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس میگو ها را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا میگو خوب سرخ شوند بهتر است برای تفت دادن میگو زمان بگیرید و نباید از ۵ دقیقه بیشتر شود.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

بعد از ۵ دقیقه پیازچه خرد شده را به همراه فلفل دلمه و کلم و ذرت و نخود و هویج و قارچ های شسته شده و اسلایس شده را با حررات زیاد تفت دهید تا مواد نرم شوند سپس آب ۱ عدد لیموترش تازه را گرفته و روی مواد بریزید و در ادامه آب دلستر یا همان اب جو صفر درصد الکل را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه نودل با میگو

در ادامه ۲ عدد نودل با طعم دلخواه مرغ یا گوشت را داخل قابلمه قرار دهید و ۱ لیوان آب جوش را اضافه کنید و ادویه همراه نودل را نیز اضافه کنید و در تابه را برای ۱۰ دقیقه قرار دهید تا رشته های نودل نرم شوند و آب آن کشیده شود سپس داخل بشقاب ریخته و با کمی پنیر پارمزان سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت نودل با میگو

  1. افزودن سبزیجات دلخواه است و می توانید بنا به سلیقه و یا دسترسی مواد آن را تغییر دهید.
  2. افزودن لیموترش مانع سیاه شدن قارچ می شود.
  3. در طول پخت باید حرارت بالا باشد تا مواد خوب پخته شود.
  4. میگو را نباید زیاد تفت داد وگرنه لاستیکی می شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه