طرز تهیه سوپ دیوران ترکی لذیذ و مجلسی با ورمیشل و گوشت قلقلی

طرز تهیه سوپ دیوران

 

یک پیش غذای بسیار خوشمزه و مغذی می باشد که می تواند یک وعده غذایی هم به حساب آید و بسیار مجلسی و لذیذ است. سوپ دیوران را می توانید در ماه رمضان در وعده افطار تهیه کنید و لذت این سوپ فوق العاده را ببرید. سوپ دیوران در کشور ترکیه پخت می شود و بسیار معروف است و ارزش غذایی بالایی دارد و مانند سوپ های دیگر یرای سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. امروز قصد داریم طرز تهیه سوپ دیوران را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای گوشت قلقلی

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
آرد یا پودر سوخاری۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زیره و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سوپ

روغن مایع۳ ق غذا خوری
آرد سفید۲ ق غذا خوری
رب گوجه۱ ق غذا خوری
آب گوشت۵ لیوان
عصاره گوشت۱ عدد
نخود۱ لیوان
نعنا۵۰ گرم
رشته سوپی یا ورمیشل۱/۲ لیوان
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ دیوران

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا نخود را از شب قبل در آب خیس کنید و هر چند ساعت آب نخود را عوض کنید. سپس آن ها را در آب نیم پز کنید . ۱ عدد پیاز را شسته و رنده ریز کنید. سیر را بشورید و رنده ریز بزنید. گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر رنده شده را باهم ورز دهید. سپس آرد و ادویه را اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد باهم ترکیب شود. سپس آن ها را قلقلی کنید و در یک تابه با روغن با حرارت ملایم سرخ کنید تا همه طرف آن سرخ شود. توجه کنید آب پیاز را گرفته باشید.

مرحله دوم: درست کردن سوپ

در قابلمه مناسب آرد را با روغن تفت دهید تا طلای شود و خامی آرد گرفته شود. سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و هم بزنید. آب گوشت را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد باهم ترکیب و یکدست شوند. عصاره گوشت را پودر کنید و به مواد اضافه کنید. سپس رشته و نخود را به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. درب قابلمه را بزارید تا رشته ها نرم شود و بپزد.

مرحله سوم: آماده سازی نعنا خشک

در یک تابه مقداری کره را ذوب کنید و نعنا را روی حرارت ملایم سرخ کنید. مراقب باشید نعنا نسوزد، باید خیلی کم تفت دهید. سپس نعناع داغ را همراه با کوفته قلقلی ها داخل سوپ در حال پخت بریزید. درب قابلمه را بزارید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه قل بزند و جا افتاده شود. در آخر آب لیمو ترش تازه را به سوپ اضافه کنید. سوپ را در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت سوپ دیوران

  1. می توانید از سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید.
  2. می توانید در گوشت از سویای ریز استفاده کنید.
  3. برای تزئین از جعفری تازه روی سوپ استفاده کنید.
  4. در صورت نداشتن وقت کافی، می توانید نخود ها را ۲ ساعت خیس کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه