طرز تهیه ترشی به خانگی آسان و خوش عطر و مزه با سرکه سیب

دستور تهیه ترشی به

طرز تهیه ترشی به

 

ترشی به یکی از انواع ترشی می باشد که شاید نسبت به دیگر ترشی زیاد اسم آن به گوش شما نخورده باشد اما ترشی به بسیار خوشمزه و پاییزی بوده و همزمان با رسیدن به می توانید این ترشی جذاب و خوشمزه را آماده کنید اما شما می توانید به را به ابعاد دلخواه برش بزنید و به کمک کاتر می توانید آن را طرحدار برش زده و یا می توانید خلالی ساده خرد کنید این ترشی سریع می رسد و می توانید در کنار دیگر غذاهای خود آن را سرو کنید. اما به که به سیب طلایی مشهور است سرشار از ویتامین سی بوده و به رفع التهاب بدن کمک می کند و همچنین دارای خواص ضد آلرژی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی به خانگی با سرکه سیب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی به

  • به ۱ کیلوگرم
  • سرکه سفید یا سرکه سیب ۱ لیتر
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه ترشی به خانگی با سرکه سیب

مرحله اول: آماده سازی به

ابتدا قبل از شروع به را خوب شسته بهتر است از فرچه آشپزخانه برای شستن به استفاده کنید تا خوب تمیز شود سپس به را با چاقو به ۴ قسمت تقسیم کنید و هسته به را خارج کنید شما می توانید به را با پوست ترشی کنید و یا بدون پوست آن را خرد کنید سپس به را به ابعاد و اندازه دلخواه برش بزنید سپس به را روی یک پارچه تمیز انداخته و برای ۱ ساعت اجازه دهید تا خشک شود.

مرحله دوم: افزودن سرکه

داخل یک پارچ سرکه را بریزید که بهتر است از سرکه سیب که اگر خانگی باشد طعم این ترشی را بهتر می کند استفاده کنید و به آن کمی نمک اضافه کنید و مزه آن را تست کنید شما به دلخواه می توانید به این ترشی کمی فلفل تند نیز اضافه کنید در این صورت فلفل ها را شسته و خشک کنید تا رطوبت آنها باعث کپک زدن ترشی نشود.

مرحله سوم: تهیه ترشی به

حالا به های خشک شده را داخل یک شیشه تمیز ریخته و روی آن مخلوط سرکه به همراه فلفل تند بریزید و درب شیشه را خوب محکم کنید سپس شیشه ترشی را داخل یخچال بمدت ۲ هفته قرار دهید تا برسد و در کنار غذاهای خود نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه ترشی به

  1. این ترشی نیاز به ادویه خاصی ندارد و به خودی خود خوشمزه می باشد.
  2. به دلخواه می توانید چند عدد فلفل سیاه به صورت دانه و پودر نشده نیز استفاده کنید.
  3. بهتر است برای تهیه ترشی از ظرف شیشه ای استفاده کنید، ظرف های پلاستیکی و حالت اسیدی سرکه می تواند به آن آسیب بزند.
  4. طعم این ترشی با سرکه سیب بسیار بهتر خواهد بود ولی می توانید از سرکه انگور نیز استفاده کنید.
  5. به دلخواه می توانید از میخک یا چوب دارچین استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه