طرز تهیه سوپ قلم با جو سالم و مقوی برای سرما خوردگی و کرونا

طرز تهیه سوپ قلم

 

یکی از سوپ های مقوی می باشد که از جوشاندن قلم گاو یا گوسفند یا هر دو به دست می آید. از خواص عصاره قلم می توان به تقویت سیستم ایمنی، کمک به بهبود سرماخوردگی و برونشیت و کاهش التهابات بدن از جمله روده اشاره کرد. عصاره قلم، آبی نسبتا چرب، پرخاصیت و ژلاتینی دارد که بعد از ساعت‌ها جوشاندن قلم، حاصل می شود. آب قلم برای بدن بزرگسالان به خصوص کودکان بسیار پر خاصیت است. سوپ قلم طعم و مزه دلچسبی دارد که می توان به روش های مختلف آن را درست کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ قلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

 قلم۱ عدد
سبزی سوپ (جعفری و گشنیز)۲۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
هویج ریز خرد شده۱ عدد
سیب زمینی ریز خرد شده۲ عدد
جو پوست کنده۱ کاسه
ورمیشلبه دلخواه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ قلم با جو

مرحله اول: آماده سازی عصاره قلم

یک عدد قلم گوساله یا گاو را بشورید و در قابلمه بزرگی قرار دهید. ۱ عدد پیاز را ۴ قاچ کنید و در قابلمه بریزید. سپس مقداری آب داخل قابلمه قلم ریخته تا جایی که ۱ انگشت از سطح قلم بیشتر باشد. مقداری زردچوبه و فلفل سیاه  اضافه کنید. اجازه دهید قلم ۴ ساعت با شعله ملایم بپزد. بعد از پخت مغز قلم را خارج کنید. سپس از صافی رد کنید و مغز باقیمانده داخل استخوان رو خارج کنید و با آب قلم مخلوط کنید.

مرحله دوم: آماده سازی جو پوست کنده

جو پوست کنده را از قبل خیس کنید. می توانید جداگانه بپزید تا زودتر پخته شود یا آن ها را به همراه سبزیجات دیگر پخته تا لعاب بیندازد.

مرحله سوم: آماده سازی مواد و پخت سوپ قلم

هویج و سیب زمینی ها را شسته و آنها را به صورت نگینی خرد کنید. جعفری و گشنیز را شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید. مواد را داخل قابلمه ریخته و مخلوط کنید. حالا نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و جو پوست کنده را همراه با آب جوش و آب قلم داخل قابلمه سبزیجات بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید سوپ جا افتاده شود.

مرحله چهارم: اضافه کردن رب گوجه فرنگی و ورمیشل

در مرحله آخر رب گوجه فرنگی را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند. بعد از آن به دلخواه ورمیشل را بریزید و بزارید ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم پخته شود و سپس گاز را خاموش کنید. در ظرف دلخواه سرو کنید و با جعفری و لیمو ترش تزئین کنید. نوش جان

فوت وف ن یهاس دستور پخت سوپ قلم گوسفندی و گوساله

  1. قلم گوساله چون طبع سردی دارد می توانید کمی زنجبیل نیز اضافه کنید.
  2. سوپ قلم برای استخوان بندی کودک نوپا بسیار مفید است .
  3. می توانید از ذرت و نخود فرنگی نیز در این سوپ استفاده کنید.
  4. می توانید مستقیما قلم استخوان را در سوپ بزارید و یا عصاره قلم را تهیه و استفاده کنید.
  5. عصاره بدست آمده را می توانید برای ۲ ماه در فریزر و یا برای ۴ روز در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه