طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و لذیذ مرحله به مرحله

دستور پخت توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

 

توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یکی از روش های بسیار خوشمزه برای یک فست فود فوق العاده خوشمزه می باشد که گزینه خوبی برای مهمانی ها و مجالس مختلف می باشد و شما می توانید به راحتی با چند قلم مواد یک شام خوشمزه تهیه کنید. توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده یک ایده بسیار خوب برای مهمانی و تولد ها می باشد که می توانید در کنار غذای اصلی سرو کنید. استفاده از پنیر در این غذا دلخواه است و شما می توانید مواد را داخل پودر سوخاری رنگی بزنید تا توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده رنگی با ظاهر بسیار زیبا داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • کره ۱۵ گرم
  • نشاسته ذرت ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • پودر پانکو یا آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده بدون پنیر

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ و تغییر رنگ دهد و در انتها نمک و فلفل سیاه بزنید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشورید و به همراه کمی نمک و آب بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شود. بعد از پخت بگذارید تا سیب زمینی کمی خنک شود و پوست سیب زمینی را جدا کنید و داخل یک کاسه ریخته و رنده یا له کنید تا یکدست شود و تکه ای درشت داخل آن نباشد.

مرحله سوم: تهیه توپک با گوشت

به سیب زمینی رنده شده به دلخواه کمی جعفری ساطوری شده و نمک و فلفل سیاه و آویشن بزنید و هم بزنید و بعد کره ذوب شده را به همراه نشاسته ذرت اضافه کنید و هم بزنید و مقدار از مواد را در دست گرد کنید و کف دست پهن کنید و بعد از مواد گوشتی داخل آن قرار دهید و مجدد مانند گردو مواد را ببنیدد.

مرحله چهارم: سرخ کردن توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

شیر و تخ مرغ و نمک و فلفل سیاه را داخل کاسه ریخته و بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و بعد توپک ها را ابتدا داخل تخم مرغ بعد داخل پودر پانکو بزنید و داخل روغن داغ سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده لذیذ و شیک برای مهمانی

  1. به دلخواه می توانید به مواد پنیر ورقه ای اضافه کنید.
  2. اگر سیب زمینی را داغ داغ رنده کنید مواد خمیری می شود.
  3. اگر دست های شما هنگام گرد کردن مواد به خمیر می چسبد کمی چرب کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه توپک سیب زمینی با گوشت چرخ کرده ساده و لذیذ مرحله به مرحله
4.5 (90%) 2 votes