طرز تهیه کبه سیب زمینی عربی خوشمزه با گوشت چرخ کرده بدون فر

طرز تهیه کبه سیب زمینی

 

یکی از انواع کبه ها می باشد که برای کشور لبنان و عراق است و یکی از غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که در انواع محتلف تهیه می شود. کبه سیب زمینی در واقع از یک مواد میانی تشکیل شده که شامل گوشت چرخ کرده و سبزیجات دلخواه است که با سیب زمینی آبپز شده کاور شده و در روغن داغ سرخ می شود. بچه ها بشدت عاشق این کبه ها خواهند شد. شما می توانید به دلخواه داخل کبه ها پنیر پیتزا نیز قرار دهید و سیب زمینی ها را قبل از سرخ کردن به پودر سوخاری آغشته کنید. امروز در پارسی دی کبه سیب زمینی با گوشت بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۵ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
آرد سوخاری۱ پیمانه سرخالی
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کبه سیب زمینی با گوشت بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و داخل قابلمه بریزید تا آبپز شوند سپس پوست آن را جدا کنید و با رنده ریز یا پوره ساز رنده کنید و کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را افزوده و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد و در انتها نمک و فلفل سیاه به آن افزوده و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه کبه سیب زمینی

به سیب زمینی های پوره شده نمک و زردچوبه و نشاسته ذرت و آرد سوخاری را اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید تا حسابی مخلوط و منسجم شود در ادامه دست های خود را مرطوب کنید سپس از مواد سیب زمینی به اندازه گردو بردارید و خوب مواد را گرد کنید سپس با انگشت اشاره وسط مواد را گود کنید و از مواد میانی وسط خمیر گذاشته و مانند توپ یا دوک به سیب زمینی حالت دهید سپس همه کبه ها را به همین حالت تهیه کنید و برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کبه سیب زمینی

داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود سپس کبه سیب زمینی را از فریزر خارج کنید و داخل روغن شناور سرخ کنید تا طلایی شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن رفته و به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کبه سیب زمینی عربی

  1. حتما در موقع گرد کردن ترک های روی سیب زمینی را بگیرید تا در هنگام پخت سیب زمینی باز نشود.
  2. مواد میانی کاملا سلیقه ای می باشد و می توانید از مرغ نیز بجای گوشت استفاده کنید.
  3. حرارت باید ملایم باشد تا کبه ها طلایی شوند.
  4. نشاسته ذرت باعث تردی می شود.
  5. می توانید قبل از سرخ کردن کبه ها را داخل پودر سوخاری بغلطانید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه