طرز تهیه توپک پاستا و پنیر سوخاری ساده و خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه توپک پاستا

 

از دسته غذاهای فست فودی می باشد که در سراسر دنیا محبوب است و طرز تهیه آسانی دارد. شما با کمی حوصله می توانید این توپک های پاستا را آماده کنید و سوخاری کنید. امروزه تهیه انواع توپک ها برای مهمانی و میان وعده بسیار زیاد شده است توپک در واقع تشکیل می شوند از یک لایه مواد میانی که با پودر سوخاری و تخم مرغ پوشانده می شوند سپس داخل روغن داغ سرخ می شوند و مهم ترین نکته برای وا نرفتن هر توپک این است که حتما آن را فریزر کنید سپس سرخ کنید تا باعث از هم پاشیدگی نشود. امروز در پارسی دی توپک پاستا و پنیر سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پاستا۲۵۰ گرم
آرد۱/۲ پیمانه + ۱ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه + ۲ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
کره۱ ق غذا خوری
پنیر چدار۲.۵ پیمانه
پودر سوخاریبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه توپک پاستا و پنیر سوخاری

مرحله اول: تهیه پاستا

ابتدا داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاد کمی نمک و روغن داخل قابلمه ریخته و بعد از به جوش آمدن پاستا را داخل آب در حال جوش بریزید و بگذارید تا پخته شود ولی له نشود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تهیه سس

داخل یک تابه ۱ ق غذا خوری آرد را بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن رفع شود سپس کره را اضافه کنید تا ذوب شود کره و آرد را خوب تفت دهید در ادامه ۱ پیمانه شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و پنیر چدار را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن پاستا

در ادامه مواد را هم بزنید تا پنیر کاملا ذوب شود سپس پاستا آبکشی شده را اضافه کنید و هم بزنید تا سس به خورد پاستا برود و غلیظ شود از روی حرارت بردارید و مواد را داخل یک ظرف درب دار ریخته و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه توپک

داخل یک کاسه مابقی آرد و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و کنار بگذارید. آرد سوخاری را در کاسه دیگر بریزید. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و ۲ ق غذا خوری شیر را بهش اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود در ادامه مواد پاستا را از یخچال خارج کنید و به اندازه نارنگی از مواد بردارید.

مرحله پنجم: سرخ کردن توپک

در ادامه توپک های پاستا را به ترتیب در کاسه آرد سپس تخم مرغ و در انتها پودر سوخاری بغلطانید و برای ۱۰ دقیقه توپک های بدست آمده را در فریزر قرار دهید حالا داخل یک تابه گود روغن ریخته تا به جوش بیاد سپس توپک ها را از فریزر خارج کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت توپک پاستا

  1. بهتر است در انتها توپک ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر قرار دهید.
  2. به دلخواه می توانید کمی ژامبون خرد شده نیز داخل مواد پاستا بریزید.
  3. می توانید از مخلوط پنیر چدار و پنیر پیتزا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه