طرز تهیه توپک سیب درختی فوق العاده خوشمزه و شیک برای پذیرایی

دستور پخت توپک سیب درختی

طرز تهیه توپک سیب درختی

 

توپک سیب درختی یکی از شیرینی ها مدرن و خوشمزه می باشد که می توانید بدون فر و داخل قابلمه سرخ کنید و روی آن شکر بپاشید و سرو کنید. توپک سیب درختی یک شیرینی فوق العاده خوشمزه و راحت است و پذیرایی گزینه می باشد و می توانید با کره یا روغن مایع تهیه کنید. اگر مهمان سر زده دارید و می خواهید یک شیرینی خوشمزه تهیه کنید فقط نیاز به چند قلم مواد دارید و می توانید با ۱ عدد سیب به راحتی این شیرینی را تهیه کنید. برای تهیه این شیرینی نیازی به فر و همزن برقی ندارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه توپک سیب درختی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک سیب درختی

  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۳/۴ پیمانه
  • سیب ۱ عدد
  • کره ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه توپک سیب درختی ساده و شیک برای پذیرایی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. کره نرم شود و تخم مرغ ها به دمای محیط برسد. آرد و نمک و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

داخل یک ظرف تخم مرغ را به همراه کره و شیر و وانیل با همزن دستی بزنید تا باهم ترکیب شود. می توانید از همزن برقی و یا دستی استفاده کنید و مواد را بزنید تا یکدست شود. سپس مواد خشک مرحله اول را به مواد تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: افزودن سیب

سیب را پوست بگیرید و حبه ریز خرد کنید و یا می توانید به صورت رنده ای استفاده کنید. اگر سیب را رنده کردید حتما با دست فشار دهید تا آب اضافی سیب خارج شود تا مواد توپک شل نشود.

مرحله چهارم: تهیه توپک سیب درختی

داخل یک قابلمه یا شیرجوش یا روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. دست خود را خیس کنید و کمی از مواد را به اندازه یک قاشق جدا کنید و با دست گرد کنید و داخل روغن سرخ کنید. برای هر توپ ۲ دقیقه سرخ کردن کافی می باشد و زمانی که توپک ها را داخل روغن انداخید شعله گاز را تا نیمه کم کنید تا توپک ها مغز پخت شوند و طلایی شود. در انتها داخل شکر بغلطانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه توپک سیب درختی شیک و خوشمزه برای پذیرایی

  1. می توانید شکر و دارچین را باهم مخلوط کنید و توپک ها را داخل آن بغلطانید.
  2. می توانید توپک ها را بعد از سرخ شدن روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.
  3. می توانید بجای کره از مارگارین یا روغن استفاده کنید ولی طعم کره در این شیرینی محسوس است.
  4. می توانید از سیب قرمز یا زرد یا سبز برای تهیه این توپک استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه