طرز تهیه توپک هویج و گردو ساده و سریع خوشمزه یا بیسکویت + تصویری

طرز تهیه توپک هویج

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه است که می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. توپک هویج را می توانید برای پذیرایی و مهمانی ها تهیه کنید زیرا بسیار ساده و سریع است. این توپک جذاب با بیسکویت پتی پور و طعم دارچین تهیه می شود. در این پست می توانید به صورت تصویری این توپک را مشاهده کنید و به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. در انتها وقتی توپک آماده شد داخل پودر نارگیل بغلطانید. این شیرینی خوشمزه می تواند برای نوروز نیز بسیار مناسب باشد. اگر به طعم هویج و گردو علاقه دارید این شیرینی خوشمزه را برای کودکان خود تهیه کنید تا تنقلات سالم میل کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه توپک هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

هویج۵ عدد معادل ۵۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه کره ۱ ق غذا خوری یا ۵۰ گرم
دارچین۱ ق چای خوری
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
بیسکویت پتی پور۱ بسته
پودر نارگیلبه مقدار لازم

طرز تهیه توپک هویج با طعمی فوق العاده با کره و دارچین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا هویج ها را خوب بشورید و پوست آن را بگیرید. بعد هویج را رنده درشت یا ریز بزنید و کمی فشار دهید تا اگر آب دارد از آن خارج شود. گردو را پوست بگیرید و داخل آسیاب ریخته و یا با گوشت کوب دستی یا برقی آن ها را پودر کنید. بیسکویت پتی بور را با غذاساز پودر کنید و یا می توانید داخل نایلون ریخته و بکوبید تا له شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه هویج رنده شده را به همراه کره داخل تابه ریخته و کمی تفت دهید. سپس به آن شکر و دارچین اضافه کنید و روی حرارت ملایم مداوم تفت دهید تا شکر ذوب و کمی کاراملی شود و هویج ها با حرارت کم نرم شوند و آب هویج کشیده شود. وقتی به مرحله رسید تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا سرد شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه وقتی هویج از حرارت افتاد داخل یک کاسه بریزید و به آن بیسکویت خرد شده و گردو را اضافه کنید و خوب مواد را با دست ورز دهید تا خمیری یکدست و نرم بدست بیاید. حالا به دلخواه اندازه گردو از مواد بردارید و آن ها را در دست گرد کنید و حالت دهید.

مرحله چهارم: تهیه توپک هویج و گردو

حالا پودر نارگیل را داخل یک کاسه بریزید و توپک ها را داخل پودر نارگیل بغطانید و داخل سینی سرو قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه توپک هویح و دارچین با بیسکویت پتی پور

  1. می توانید از ترافل های رنگی و یا پودر مغزیجات مختلف استفاده کنید.
  2. می توانید گردو را خیلی ریز نکنید.
  3. می توانید به جای کره از مارگارین نیز استفاده کنید ولی طعم کره در این شیرینی بسیار محسوس است.
  4. اگر پودر نارگیل دوست ندارید می توانید به صورت ساده این توپک را به صورت ساده سرو کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه توپک هویج و گردو ساده و سریع خوشمزه یا بیسکویت + تصویری
4.5 (90%) 2 votes