طرز تهیه توپک فندقی فوق العاده خوشمزه و ساده بدون فر و قالب

دستور تهیه توپک فندقی

طرز تهیه توپک فندقی

 

توپک فندقی یکی از خوشمزه ترین میان وعده یا حتی یک شیرینی فوق العاده است که می توانید به راحتی آن را در منزل با چند قلم مواد تهیه کنید و در کنار یک استکان چایی یا قهوه فوق العاده دلچسب می شود. این توپک با شیره افرا تهیه می شود و شما می توانید آن را از مغازه یا فروشگاه تهیه کنید شاید برای شما هم جالب باشد که شیره افرا ۱۰۰ درصد طبیعی است و طعمی همانند عسل دارد و یک شیرین کننده کاملا طبیعی به حساب می آید زیرا از صمغ درختان گرفته می شود و اصلا شیرینی مضر ندارد پس باعث می شود شما یک توپک فوق العاده سالم و مقوی داشته باشید. اما برای تهیه این شیرینی خوشمزه و راحت که اصلا نیازی به فر یا دستگاه خاصی نیست و همه مواد در دسترس است. از فندق با کیفیت استفاده کنید و به دلخواه می توانید مقدار این مواد را بیشتر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه توپک فندقی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک فندق

  • فندق پاک شده ۲/۳ پیمانه
  • شیره افرا ۲ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری

مواد لازم برای رویه توپک

  • شکلات تخته ای تلخ ۱۰۰ گرم
  • فندق خرد شده ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه توپک فندقی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

فندق ها را پوست بگیرید و داخل آسیاب یا غذاساز ریخته و خوب میکس کنید تا پودری شوند. در ادامه پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد مجدد میکس کنید.

مرحله دوم: افزوده شیره افرا

در ادامه باید شیره افرا را اضافه کنید و کاملا مواد را مخلوط کنید تا خمیری یکدست و نرمی بدست بیاید. اگر خمیر شیرینی خیلی شد می توانید از کمی پودر فندق اضافه کنید و اگر خیلی سفت شد مقدار بیشتری شیره افرا اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه توپک

در ادامه از مخلوط تهیه شده به اندازه گردو بردارید و در دست کمی پهن کنید و داخل هر توپک یک فندق کاملا قرار دهید، سپس آن را گرد کنید و داخل یک سینی قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه رویه توپک فندقی

شکلات را خرد کنید. داخل یک کتری مقداری آب بریزید تا بجوشد و بعد کاسه شکلات را روی بخار کتری قرار دهید و مداوم هم بزنید تا شکلات ذوب شود سپس از روی حرارت بردارید و پودر فندق را اضافه کنید و حالا شکلات ذوب شده روی توپک ها بریزید و آن ها را برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید به همین راحتی توپک ما آما ه شده است نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه توپک فندقی راحت و آسان

  1. شما به دلخواه می توانید مواد توپک را داخل قالب های سلیکیونی ریخته و به صورت قالبی آن را تهیه کنید.
  2. شما می توانید این توپک را به سرعت برای مهمانی آماده کنید و چون مواد نگهدارنده ندارد زیاد نمی توانید در یخچال نگهداری کنید.
  3. چون شیره افرا شیرین می باشد بهتر است برای تعادل در مزه ها از بهتر از شکلا تلخ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه توپک فندقی فوق العاده خوشمزه و ساده بدون فر و قالب
3.3 (66.67%) 3 votes