طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی و گوجه فوری و ساده

دستور پخت خورش گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده

 

خورش گوشت چرخ کرده یکی از راحت ترین و ساده ترین خورشت ها می باشد که می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. خورش گوشت چرخ کرده همان طور که پیداست از گوشت چرخ کرده و سیب زمینی سرخ شده تهیه می شود و یک نهار و شام ساده و فوری می باشد. شما می توانید این غذای خوشمزه را به سادگی تهیه کنید. برای تهیه این خورشت نهایت ۳۰ دقیقه وقت لازم است و می توانید به دلخواه از صیفی جات یا سبزیجات مختلفی در تهیه آن استفاده کنید. اگر بدنبال غذا های فوری و سبک هستید و زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید حتما این خورش را یک بار تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی و گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با گوجه و هویج

مرحله اول: آماده سازی مواد

این خورشت خوشمزه در کنار برنج سرو می شود پس باید برنج را با کمی آب خیس کنید. گوجه فرنگی ها را شسته و رنده ریز بزنید و یا پوره کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و خلالی یا مکعبی خرد کنید و روی یک دستمال نخی قرار هید تا خشک شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و گوشت

پیاز پوست را بگیرید و رنده یا نگینی ریز خرد کنید. داخل یک قابلمه گود کمی روغن ریخته و پیاز را به همراه زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک شود، گوشت را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گوشت خوب سرخ شود. سپس ادویه ها و نمک را اضافه کنید و تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه گوجه فرنگی پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود، رب را نیز به همراه کمی زعفران را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. هویج را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت خورشت گوشت چرخ کرده

در ادامه ۲ لیوان آب جوش را اضافه کنید و ابتدا حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید و صبر کنید تا غلیظ شود. سیب زمینی را سرخ کنید و کمی نمک بزنید و در کنار این خورش خوشمزه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی سرخ شده

  1. می توانید فقط از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  2. می توانید سیب زمینی را به صورت خام داخل خورش بریزید تا آبپز شود و یا می توانید به صورت سرخ شده در کنار خورشت سرو کنید.
  3. می توانید به دلخواه کمی فلفل دلمه یا قارج نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه