خواص و مضرات لوبیا سفید ، 20 خاصیت لوبیا سفید برای سلامتی بدن

خواص لوبیا سفید

خواص لوبیا سفید , مضرات لوبیا سفید , خاصیت ها و زیان های لوبیا سفید , o hw g fdh stdn

خواص و مضرات لوبیا سفید

لوبیا سفید مانند لوبیا قرمز از خانواده حبوبات محسوب می شود. این حبوبات خوشمزه در کشورهای بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت زیادی می باشد. لوبیا سفید دارای کربوهیدرات بالا می باشد و به تقویت حافظه و درمان کم خونی کمک می کند.

همچنین لوبیا سفید برای دستگاه گوارش و پیشگیری از سرطان موثر است. لوبیا سفید از قدیم الایام در رژیم غذایی ایرانیان وجود داشته است ، از مهم ترین غذاهایی که با لوبیا سفید تهیه می شود می توان به آش رشته ، آبگوشت دیزی و … اشاره کرد.

لوبیا سفید حبوبات پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص لوبیا سفید را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص لوبیا سفید در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص لوبیا سفید

کاهش خطر سرطان روده بزرگ

لوبیا سفید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر می باشد. این امر به ویژه در زنان موثر است. شما ۲ قاشق غذاخوری لوبیا سفید را دو بار در هفته میل کنید تا از خطر سرطان روده بزرگ در امان باشید.

افزایش سوخت و ساز بدن

یکی از فواید لوبیا سفید افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می باشد. شما می توانید با لوبیا سفید به راحتی جذب اکسیژن در بدن را افزایش داده و سوخت و ساز بدن خود را زیاد کنید.

افزایش انرژی بدن

اگر روز پرکاری را در پیش دارید بهتر است از لوبیا سفید استفاده کنید چرا که دارای فیبر محلول می باشد و باعث افزایش انرژی می شود. همچنین لوبیا سفید باعث تعادل قند خون در بدن می شود. کسانی که در طول روز فیبر زیادی مصرف می کنند سطح قند خون آن ها کنترل می شود. افزایش فیبر در رژیم غذایی برای کاهش قند خون موثر است.

کمک به بهبود سنگ کلیه

لوبیا سفید می تواند سنگ کلیه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. اگر از بیماری سنگ کلیه رنج می برید بهترین راه این است که لوبیا سفید را میل کنید. چرا که در این مدت بدن تحریک می شود که سنگ کلیه را دفع کند و بیماری پیشرفت نداشته باشد

تقویت حافظه و پیشگیری از زوال عقل

لوبیا سفید به دلیل خواص بی نظیری که دراد باعث افزایش ظرفیت مغز می شود و می تواند گنجایش مغز شما را افزایش دهد. افراد مسن می توانند جهت پیشگیری از زوال عقل از لوبیا سفید استفاده کنند. این حبوبات خوشمزه برای کودکان نیز مفید می باشد.

سلامت قلب

لوبیا سفید باعث حفاظت از قلب شما می شود. لوبیا سفید به دلیل داشتن مواد مغذی باعث می شود تا سطح کلسترول خون کاهش پیدا کرده و سلامت قلب تضمین شود. لوبیا سفید با ترکیبات مضری که از سوی خوراکی های ناسالم جذب بدن می شود مبارزه کرده و باعث کاهش آنها می شود. لوبیا دارای فولات می باشد که هوموسیستئین خون را کاهش می دهد.

کمک به بهبود افسردگی

آمینو اسید برای سلامت بدن ضروری می باشد که باعث ترشح هورمون سروتونین می شود. این هورمون به خاطر استرس های روزمره کاهش پیدا می کند. اگر می خواهید افسردگی خود را کاهش دهید بهتر است از لوبیا سفید استفاده کنید چرا که باعث می شود تا خلق و خوی بهتر شود.

کاهش فشار خون

لوبیا سفید دارای موادی می باشد که باعث حفظ سطح فشار خون می شود. کسانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند می توانند از لوبیا سفید برای حفظ و کاهش سطح فشار خون خود استفاده کنند.

بارداری سالم

فولات اسید در لوبیا سفید وجود دارد که برای مادران باردار موثر است. مصرف لوبیا سفید در ماه های اولیه بارداری نیز توصیه شده است. فولات اسید باعث کاهش خطر ابتلای نوزاد به بیماری های مشکل ساز می باشد. لوبیا سفید همچنین می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

درمان کم خونی

لوبیا سفید دارای آهن می باشد و برای رشد گلبول های قرمز خون موثر است ، لوبیا سفید را برای درمان کم خونی می توانید میل کنید.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

لوبیا سفید توانایی مبارزه با بیماری سرطان را دارا می باشد آن هم به دلیل فیبر آن بوده که می تواند از سرطان های مختلف پیشگیری کند. لوبیا سفید باعث دفع سموم از بدن می شود. لوبیا سفید دارای مواد شیمیایی می باشد

و فلاونوئید موجود در آن با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کند. فیبر موجود در این حبوبات باعث جلوگیری از سرطان مقعدی شده و امکان ابتلا به سرطان روده ای را کاهش می دهد. در هفته بهتر است دو الی سه بار لوبیا سفید میل کنید.

سلامت دستگاه گوارش

لوبیا سفید باعث تسهیل عملکرد دستگاه گوارش می شود. لوبیا سفید باعث می شود تا حرکت روده ها بهبود پیدا کرده و همچنین دستگاه گوارش بتواند عملکرد خود را به خوبی و سهولت انجام دهد. با مصرف لوبیا سفید مواد مغذی راحت تر در بدن جذب می شود.

حفظ ظرفیت عصبی مغز

اگر لوبیا سفید را به صورت مستمر مصرف کنید به حفظ ظرفیت عصبی مغز کمک می کند. لوبیا سفید عضلات مغز را بهینه سازی کرده و یک راه مناسب برای کنترل ظرفیت حرکتی انسان می باشد.

کاهش وزن و رژیم لاغری

لوبیا سفید دارای شاخص گلیسمی کمی می باشد ، این امر باعث می شود تا سطح انرژی بدن شما افزایش پیدا کند. شاخص گلیسمی کم باعث می شود تا فرآیند کاهش وزن به شکل ویژه ای انجام شود. زمانی که قند خون بالا رود بدن انسان به طور طبیعی سطح انسولینی را که تولید می کند افزایش می دهد.

اگر سطح قند خون شما بیش از حد بالا باشد باعث ایجاد چاقی می شود. لوبیا سفید یک مهار کننده آلفا آمیلاز می باشد و باعث کاهش سطوح چربی می شود. شما با مصرف لوبیا سفید در طول روز کمتر دچار ضعف و گرسنگی خواهید شد.

پیشگیری از ابتلا به دیابت

لوبیا سفید برای جلوگیری از احتمال ابتلا به بیماری های قند خون مفید می باشد. شما می توانید برای جلوگیری از دیابت از لوبیا سفید استفاده کنید.

جریان خون منظم

لوبیا سفید باعث می شود تا جریان خون به شکل ویژه ای شکل بگیرد. لوبیا سفید باعث دریافت بیشتر منیزیم می شود و نقش مهمی در سلامت بدن انسان دارد. از فواید لوبیا سفید می توان به تنظیم ریتم قلب ، انقباض ماهیچه و انتقال پیام های عصبی اشاره کرد. منیزیم موجود در لوبیا سفید باعث حفظ سلامت عروق می شود.

پیشگیری از چاقی

لوبیا سفید دارای چربی پایینی می باشد. این امر باعث می شود تا از چاقی پیشگیری شود. اگر می خواهید بهبود سلامتی را تجربه کنید بهتر است از مواد غذایی سالم نظیر لوبیا سفید استفاده کنید.

رشد بازشناختی مغز

تیامین موجود در لوبیا سفید باعث می شود تا استین کولین در بدن تولید شود که این امر باعث رشد بازشناختی مغز شده و یک پیام رسان عصبی محسوب می شود.

مضرات لوبیا سفید

مصرف متعادل

لوبیا سفید خواص بسیار زیادی دارد ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا باعث مشکلاتی در بدن می شود. به دلیل اینکه لوبیا سفید حاوی مقادیر غنی فیبر است در صورتی که در مصرف آن زیاده روی شود ممکن است باعث اسهال ، یبوست ، نفخ معده و گرفتگی شکم شود.

همچنین ببینید