طرز تهیه بورک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده خوش طعم در ماهیتابه و فر

دستور پخت بورک سیب زمینی و گوشت

بورک سیب زمینی و گوشت

 

بورک سیب زمینی و گوشت یکی از غذاهای ترکی بسیار خوشمزه می باشد که کی توانید به سادگی در خانه و برای مهمانی تهیه کنید. بورک سیب زمینی با گوشت با خمیر یوفکا یا خمیر خانگی تهیه می شود. شما می توانید این بورک را برای مهمانی ها تهیه کنید. بورک را می توانید با خمیر گرد یا مستطیل تهیه و به دلخواه بپیچید. می توانید بورک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه سرخ کنید و یا داخل فر قرار دهید وبپزید. بورک ها یک ایده فوق العاده برای مهمانی ها می باشد و می توانید به دلخواه از پنیر رنده شده یا پنیر رنده شده استفاده کنید. امروز در پارسی دی بورک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده با خمیر یوفکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

  • خمیر یوفکا ۱ بسته
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • شیر و روغن ۱/۴ پیمانه
  • زرده تخم مرغ به دلخواه برای رومال
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه بورک سیب زمینی و گوشت با خمیر یوفکا

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن و زردچوبه ریخته و روی حرارت قرار دهید و کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ی شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها و کمی نمک را بریزید و گوشت را خوب سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

بعد سرخ شدن گوشت باید فلفل دلمه خرد شده را به همراه سیب زمینی اضافه کنید و تفت دهید و در انتها رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز و بوی خامی آن گرفته شود. می توانید به دلخواه در این مرحله کمی قارچ خرد شده نیز به مواد اضافه کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: پیجیدن خمیر بورک

خمیر یوفکا را روی سطح باز کنید و از مخلوط شیر و روغن روی آن بزنید تا مرطوب شود. سپس از مواد گوشت و سیب زمینی روی خمیر قرار دهید و رول کنید و خوب فیکس کنید تا در هنگام پخت باز نشود. می توانید به دلخواه روی مواد گوشتی کمی پنیر بریزید.

مرحله چهارم: پخت بورک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده

برای پخت در فر باید کمی ظرف مورد نظر را چرب کنید و بورک ها را داخل آن قرار دهید و روی بورک ها را با زرده تخم مرغ رومال کنید و کمی کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید. برای پخت در تابه نیز کمی روغن ریخته و همه اطراف بورک را سرخ کنید و در ظرف دیس بکشید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بورک سیب زمینی و گوشت در ماهیتابه و فر

  1. می توانید از مواد میانی دلخواه برای تهیه این بورک استفاده کنید.
  2. سیب زمینی را باید نگینی ریز خرد کنید.
  3. می توانید به شکل های مختلف خمیر را بپیجید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بورک سیب زمینی و گوشت چرخ کرده خوش طعم در ماهیتابه و فر
2.8 (56%) 5 votes