طرز تهیه ناگت سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ناگت سیب زمینی , دستور پخت ناگت سیب زمینی , kh'j sdf cldkd

 

ناگت سیب زمینی یکی از انواع ناگت های پر طرفدار در جهان است ، این غذای خوشمزه هم مانند دیگر ناگت ها به عنوان یک غذای فوری شناخته می شود. ناگت سیب زمینی شباهت های زیادی به کوکو سیب زمینی دارد البته در طریقه پخت و مواد کمی متفاوت است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر ناگت سیب زمینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری ناگت سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی ناگت سیب زمینی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایعبه مقدار لازم
آرد سفید۴ ق غذا خوری
آرد سوخاری۴ ق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ناگت سیب زمینی

در صورتی که سیب زمینی ها خاک و گل دارند آنها را می شوییم سپس داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا چهار انگشت روی سیب زمینی ها آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

پیاز را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود و آنگاه پیاز را در آن تفت می دهیم تا نرم شود،بعد کمی زردچوبه،فلفل،نمک روی پیاز می پاشیم

و مجددا تفت می دهیم و گوشت چرخ کرده را نیز اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.زیر شعله را خاموش می کنیم و همچنان تفت می دهیم چون تابه هنوز داغ است و اگر رهایش کنیم ممکن است گوشت ما بسوزد.

پس از آبپز شدن سیب زمینی ها صبر می کنیم تا خنک شوند و آن وقت پوست آن ها را می گیریم و با گوشتکوب له می کنیم و مواد تابه را به سیب زمینی اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا یکدست شوند. مواد ناگت را به اندازه های دلخواه مان قالب می زنیم

و روی سینی پلاستیک پهن می کنیم و ناگت های قالب زده را روی آن می چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم. در تابه ای کوچک با قطر زیاد روغن می ریزیم به مقداری که ناگت ها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان داغ شود.

ناگت ها را از فریزر خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و هم می زنیم.ابتدا ناگت را در آرد سفید می غلتانیم و بعد به تخم مرغ آغشته می کنیم و در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن داغ شده قرار می دهیم.

حرارت همچنان باید کم باشد تا ناگت ها مغز پخت و سرخ شوند. همگی ناگت های سرخ شده را در دیس میچینیم و با سس قرمز سرو کنید.نوش جان

همچنین ببینید

ناگت گوشتناگت میگوکوکو سیب زمینیسیب زمینی سرخ کرده

از
23
دیدگاه