طرز تهیه خورش فسنجون با هویج و مرع جا افتاده و غلیظ برای 4 نفر

دستور پخت خورش فسنجون با هویج

طرز تهیه فسنجون با هویج

خورش فسنجون با هویج یکی از راه های تهیه این خورش سنتی ایرانی می باشد که بسیار ساده و خوشمزه می باشد. اما افزودن هویج با فسنجون برای لعاب بیشتر و افزایش غلظت خورش می باشد که روش مناسبی برای کسانی که دوست دارید خورشت فسنجون غلیظی داشته باشند. اما افزودن هویج اصلا در طعم و مزه این خورش بی تاثیر است. اما شما می توانید این خورش را با مرغ یا گوشت قلقلی یا گوشت خورشتی تهیه کنید. شما می توانید این خورش را با سلیقه خود تنظیم کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فسنجون با هویج و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فسنجون با هویج

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • گردو ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • رب انار۲  ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت فسنجون با هویج با مرغ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گردو را که باید به اندازه هر نفر حدود ۴۰ گرم در نظر بگیرید را خرد کنید و با کمک آسیاب به صورت پودری آسیاب کنید. هویج ها را نیز پوست بگیرد و رنده ریز بزنید و یا می توانید داخل ۱۲۳ ریخته و له کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و گردو ها را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی گردو ها گرفته شود. گردو را مرتب هم بزنید رنگ گردو ها تغییر کند و ته نگیرد وگرنه مزه تلخی خواهد گرفت. سپس مرغ ها را با کمی زعفران و نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن مواد

داخل یک قابلمه ای که قرار است فسنجون با هویج را تهیه کنید کیم روغن ریخته و مرغ ها را سرخ کنید. می توانید سینه مرغ را به صورت فیله شده و خرد شده در بیاورید و سرخ کنید و یا به صورت درسته سرخ کنید تا طلایی شود. سپس از تابه خارج کنید و پیاز بزرگ را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: پخت فسنجون با هویج

پیاز را کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد هویج و گردو را اضافه کنید و هم مواد را تفت دهید و بعد مرغ را به همراه رب انار اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا بوی خامی رب انار گرفته شود و روی مواد کمی آب سرد بریزید و بگذارید تا خورش به روغن بیفتد و مرغ ها پخته شود. بعد از گذشت ۳ ساعت از پخت مزه خورش را تست کنید و به دلخواه شکر را اضافه کنید. خورش فسنجون با هویج ما آماده شده است و با پلوی دلخواه خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش فسنجون با هویج و مرغ

  1. می توانید از رب انار ترش استفاده کنید و یا با کمک شکر فسنجون با هویج را ملس کنید.
  2. هویج باعث افزایش غلظت می شود.
  3. بهتر است پیاز را برای تهیه فسنجون ها رنده کنید.
  4. می توانید برای روغن انداختن بیشتر خورشت از کمی یخ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه