طرز تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و ساده

دستور پخت خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خورش نخود فرنگی

 

خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده یکی از انواع خورشت های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید در فصل بهار و تابستان که فصل نخودفرنگی تازه است این خورشت ساده و مجلسی را تهیه کنید. شما می توانید برای تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده به دو روش عمل کنید، بدین صورت که یا گوشت قلقلی تهیه کنید و یا گوشت را با مواد تفت دهید و به همراه پلو سرو کنید. شما می توانید این خورشت را با کنسرو نخودفرنگی نیز تهیه کنید ولی پیشنهاد می شود تا فصل نخودفرنگی می باشد حتما این خورشت جذاب و ساده را تهیه کنید زیرا زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • نخود فرنگی ۱ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • زعفران غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده قلقلی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا نخودفرنگی تازه را پاک کنید و غلاف کنید. داخل یک قابلمه مقداری آبجوش ریخته و بعد از قل زدن برای ۴ دقیقه نخودفرنگی را داخل آن بریزید و آبکش کنید. یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را حسابی بگیرد.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه گوشت را به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پیاز رنده شده داخل یک کاسه ریخته و خوب ورز دهید تا مواد به خوبی مسنجم شود. داخل تابه ای مقداری روغن ریخته تا داغ شود. از گوشت به اندازه دلخواه خود بردارید و در دست گرد کنید. سپس داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

در یک قابلمه مقداری روغن ریخته و یکی دیگر از پیاز های باقی مانده را نگینی ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس کمی فلفل سیاه و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته و خوش رنگ شود. حدود ۲ پیمانه آب بریزید و بگذارید تا سس به قل زدن بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه خورشت نخود فرنگی با گوشت قلقلی

بعد از اینکه سس شروع به قل خوردن کردن کوفته های سرخ شده را داخل سس قرار دهید و درب قابلمه را بسته و بگذارید روی حرارت کم تا پخه شود. بعد از ۲۰ دقیقه نخودفرنگی و کمی دارچین و نمک را به خورش اضافه کنید و بگذارید تا خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده جا افتاده و غلیظ شود. سیب زمینی ها را نیز خلالی پوست بگیرید و سرخ کنید. در انتها نمک و آبلیمو و زعفران خورش را تنظیم و به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده

  1. می توانید از گوشت قلقلی مر نیز استفاده کنید.
  2. افزودن دارچین اختیاری می باشد.
  3. نباید از ابتدا نخود را اضافه کنید تا له نشوند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه