طرز تهیه خورش اسفناج با لوبیا ساده و لذیذ با گوشت مرحله به مرحله

دستور پخت خورش اسفناج با لوبیا

طرز تهیه خورش اسفناج با لوبیا

 

خورش اسفناج با لوبیا یکی از انواع خورش ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با لوبیا سفید یا چیتی آن را تهیه کنید. شما می توانید این خورش را همانند دیگر خورشت ایرانی با مرغ یا گوشت تهیه کنید. خورش اسفناج با لوبیا کنار یک پلوی خوشمزه و ترشی یا سالاد می تواند نهار یا شام جذابی باشد. این خورش به واسطه داشتن اسفناج و لوبیا برای بدن بسیار مفید است زیرا اسفناج که به سبزی همه فن حریف معروف است برای رفع کم خونی، کنترل دیابت و فشار خون بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش اسفناج با لوبیا و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش اسفناج با لوبیا مجلسی

  • لوبیا سفید ۱ پیمانه
  • اسفناج پخته شده ۱ پیمانه
  • گوشت خورشتی ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • آب نارنج ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش اسفناج با لوبیا و گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا را که می توانید از چیتی یا قرمز نیز استفاده کنید را خوب بشورید. لوبیا را برای چندین ساعت خیس کنید و چندین بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود. اسفناج را پاک کنید و بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس داخل یک تابه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا حجم آن کم و نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خوب بشورید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل یک قابلمه یا زودپز با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز و کمی فلفل سیاه خوب تفت دهید تا سرخ شود و بعد ۱ لیوان آب جوش روی گوشت بریزید و بگذارید تا گوشت پخته شود.

مرحله سوم: افزودن لوبیا

بعد از حدود ۱ ساعت که از زمان پخت خورشت اسفناج با لوبیا گذشت باید لوبیا سفید خیس خورده را به همراه اسفناج اضافه کنید و مواد را کمی هم بزنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا خورشت جا افتاده و غلیظ شود.

مرحله چهارم: پخت خورشت اسفناج با لوبیا

در ادامه وقتی گوشت پخته شده باید نمک آن را اندازه کنید و در انتها کمی آب نارنج تازه یا رب انار نارنج برای خوشمزه تر شدن آن اضافه کنید و به همراه پلوی زعفرانی میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش اسفناج با لوبیا سفید با بلبلی

  1. می توانید برای چاشنی از رب انار یا آب آبلیموترش تازه استفاده کنید.
  2. اگر از لوبیا سفید استفاده می کنید دقت کنید زمان پخت کمتری می خواهد و نباید از ابتدا با گوشت اضافه شود، وگرنه له می شود.
  3. به دلخواه می توانید مقدار اسفناج را کم و زیاد کنید.
  4. به دلخواه می توانید از کمی ادویه خورشتی نیز در تهیه این غذا استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه