طرز تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی خوش طعم و ساده با سیب زمینی

دستور پخت خوراک لوبیا با تن ماهی

طرز تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی

 

خوراک لوبیا با تن ماهی یکی از انواع خوراک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و با طعمی متفاوت است. شما می توانید این خوراک خوشمره را با تن ماهی و نان تازه سرو کنید. خوراک ها جزء دسته غذاهای هستند که زود آماده می شوند و بسیار پر طرفدار است. این خوراک خوشمزه را می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید. بهتر است در تهیه این خوراک از کمی پودر دارچین استفاده کنید تا سردی تن ماهی و قارچ را بگیرد. این خوراک را می توانید با لوبیای قرمز و یا چیتی بپزیذ. قبل از شروع آشپزی حتما لوبیا را خیس کنید و تن ماهی را بجوشانید امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم باری تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی

  • لوبیا قرمز یا چیتی پخته شده ۲ پیمانه
  • تن ماهی ۱ عدد
  • قارچ ۱۵ عدد
  • سیب زمینی آبپز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • پیاز داغ ۱ پیمانه
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، آویشن، پودر پیاز، پودر دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا قرمز یا چیتی را از قبل خیس کنید و چندین بار آن را تعویض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود. سیب زمینی را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود، سپس پوست سیب زمینی را بگیرید. پیاز داغ را می توانید خودتان از قبل آماده کنید یا از پیاز داغ آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز داغ را به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر را اضافه کنید و همه ادویه های گفته شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. تن ماهی را از قبل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و به همراه قارچ اسلایس شده به پیاز و سیر اضافه کنیدو کمی تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: افزودن رب و لوبیا

سیب زمینی پخته شده و پوره شده را به همراه رب اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رب خوش رنگ شود. لوبیا قرمز یا چیتی خیس خورده را به مواد اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا لوبیا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی

در ادامه صبر کنید تا لوبیا پخته شود و اگر در این هنگام آب مواد کم شد می توانید کمی آب جوش اضافه کنید و در انتها باید کمی نمک به خوراک بزنید و در انتها خوراک لوبیا با تن ماهی را داخل کاسه ریخته و با آبلیمو تازه و نان سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا با تن ماهی

  1. افزودن قارچ دلخواه و قابل حذف است.
  2. می توانید بجای رب گوجه فرنگی از پوره آن یا پودر گوجه نیز استفاده کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید به دلخواه از کمی پودر سیر استفاده کنید.
  4. می توانید لوبیا را داخل فلاکس چای ریخته و خیس کنید تا زودتر پخته شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه