طرز تهیه خوراک لوبیا عروس (گیاهی) خوشمزه و ساده با قارچ

دستور پخت خوراک لوبیا عروس

خوراک لوبیا عروس

 

خوراک لوبیا عروس یکی از خوراک های بسیار خوشمزه است که با لوبیا عروس یا لوبیای لیما یا لوبیا کریسمس تهیه می شود و بسیار ساده و خوشمزه می باشد. شما می توانید این خوارک خوشمزه را به راحتی بدون گوشت و مرغ تهیه کنید. خوراک لوبیا عروس به دلیل نداشتن گوشت گیاهی می باشد و برای افراد گیاه خوار که گوشت و مرغ مصرف نمی کنند گزینه بسیار خوبی می باشد زیرا خواص خوبی دارد. لوبیا عروس از لوبیا های دیگر کمی بزرگتر می باشد ولی بافتی بسیار نرم مانند سیب زمینی پخته شده دارد. لوبیا عروس در اواخر تابستان و پاییز به بازار می آید. اما لوبیا عروس باعث کاهش کلسترول خون می شود و برای کسانی که کلسترول بالایی دارند این خوراک گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا عروس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا عروس

  • لوبیا عروس ۲ پیمانه
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • پیاز  ۱عدد
  • سیر ۲ حبه
  • قارچ ۷ عدد
  • رب گوجه ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، پودر زنجبیل، زیره به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا عروس خوشمزه و گیاهی

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا لوبیا عروس را از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و بهتر پخته شود، می توانید برای سهولت در کار یک خیار را نصف کنید و روی لوبیا قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و بشورید. سپس آن را به شکل نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه با کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود. سیر ها را پوست بگیرید و پوره یا له کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: افزودن قارچ

در ادامه قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و به دلخواه می توانید پوست سیاه روی قارچ را بگیرید. قارچ را به همراه مواد فوق با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود. در انتها سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و به همراه رب و ادویه ها را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: پخت خوراک لوبیا عروس

در ادامه لوبیا خیس خورده را اضافه کنید و روی مواد آبجوش بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا لوبیا ها پخته و سس غلیظی بدست بیاید. در انتها می توانید کمی آبلیموترش تازه روی خوراک ریخته و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا عروس با قارچ

  1. لوبیا باید حداقل برای ۸ ساعت خیس بخورد و می توانید برای سرعت در کار آن را نیم پز کنید و به خوراک اضافه کنید.
  2. افزودن سیب زمینی اختیاری می باشد ولی باعث غلیظ شدن و خوشمزه تر شدن خوراک می شود.
  3. اگر بعد از تمام شدن آب خوراک لوبیا نپخته بود مجدد کمی آب جوش روی آن بریزید و زمان دهید تا کاملا نرم و له شود.
  4. افزودن لیموترش اختیاری می باشد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه