طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت تکه ای لذیذ و مجلسی مرحله به مرحله

دستور پخت خوراک لوبیا با گوشت

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت

 

خوراک لوبیا با گوشت یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی تهیه کنید. خوراک لوبیا یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین خوراک ها در دنیا می باشد که با گوشت و مرغ و یا به صورت گیاهی با قارچ تهیه کنید. اما شما می توانید از انواع لوبیا ها در این خوراک استفاده کنید. لوبیا چیتی یا لوبیا سفید یا لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید. شما می توانید این خوراک جذاب و خوشمزه را برای نهار یا شام به همراه نان تازه سرو کنید. این خوراک به دلیل استفاده از گوشت و لوبیا سرشار از پروتئین می باشد. خوراک لوبیا سرشار از ویتامنی های مختلف است که بسیار مورد علاقه ورزشکاران است و آنتی اکسیدان بالایی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا با گوشت لذیذ و مجلسی

  • لوبیا سفید یا چیتی ۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • گوشت تکه ای ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پولبیبر، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت تکه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لوبیا مورد نظر را را اندازه کنید و داخل آب خیس کنید. در طول خیس خوردن چندین بار آب لوبیا را عوض کنید تا راحت پخته شود و نفخ آن گرفته شود. می توانید به دلخواه یک خیار را از وسط به دو نیم کنید و روی لوبیا قرار دهید. گوشت خورشتی را خرد کنید و بشورید. لوبیا را به همراه ۴ پیمانه آب بگذارید تا پخته شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و خرد کنید. داخل یک قابلمه مقداری روغن زیتون بریزید و پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک شود و حالت شفاف بگیرد. در ادامه گوشت را اضافه کنید و کمی فلفل سیاه و پولبیبر بزنید و تفت دهید تا گوشت خوب سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه گوجه فرنگی را نیز پوره اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود. در ادامه ۲ لیوان آب جوش روی مواد بریزید تا گوشت پخته شود. وقتی لوبیا پخته شد آن را آبکش کنید و به گوشت پخته شده اضافه کنید و درب قایلمه را قرار دهید تا خوراک غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک گوشت و لوبیا

داخل یک تابه کمی کره و آرد را تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خوراک غلیظ و لعاب دار شود. در انتها نمک را اضافه کنید و به دلخواه می توانید کمی آبلیموترش داخل خوراک بریزید و به همراه نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خوراک لوبیا با گوشت مرحله به مرحله

  1. به دلخواه می توانید کمی سیر نیز به خوراک اضافه کنید.
  2. افزودن آرد باعث غلیظ تر شدن خوراک می شود.
  3. می توانید برای سهولت در کار از زودپز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه