طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج ساده و فوق العاده با سرکه سفید

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

 

یکی از انواع ترشی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در اواخر تابستان که لوبیا سبز کم کم به بازار می آید این ترشی را تهیه کنید و در فصل زمستان آن را میل کنید. این ترشی مواد بسیار کمی می خواهد و بهتر است از لوبیا سبزهای قیطونی ریز استفاده کنید تا ترشی شما ترد تر و خوشمزه تر شود شما می توانید بنا به ذائقه خود میزان فلفل و تندی این ترشی را تنظیم کنید. شما می توانید از لوبیا سبز در انواع خورشت ها و پلوها استفاده کنید شما می توانید لوبیا سبز را به صورت کنسروی یا منجمد یا تازه استفاده کنید و از خواص خوب آن لذت ببرید اما مهم ترین فایده ای که لوبیا سبز دارد منبع خوبی از فیبر است که باعث بهبود حرکات روده می شود و برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است همچنین خواصی ضد سرطانی دارد و برای افسردگی نیز بسیار مناسب است و اگر تا به حال طعم و مزه این ترشی خوشمزه را نچشیدید حتما یکبار شده آن را تست کنید بشدت آن را دوست خواهید داشت. امروز در پارسی دی ترشی لوبیا سبز و هویج ساده با سرکه سفید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لوبیا سبز۱ کیلوگرم
هویج۲ عدد
سیر۵ حبه
فلفل سبز۳ عدد
سبزی شامل ترخون، کرفس ،شوید جمعا۱۰۰ گرم
سرکه سفیدبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج با سرکه سفید

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا باید لوبیا سبز را آماده کنید بهتر است از لوبیا سبز قلمی و ریز استفاده کنید سر و ته لوبیا را بزنید شما به دلخواه می توانید به صورت درسته لوبیا سبز را ترشی کنید و یا خرد کنید سپس آن را بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود.

مرحله دوم: آماده سازی هویج و سبزی

هویج ها را برای تزئین و طعم بهتر اضافه می کنیم به دلخواه می توانید آن را حذف کنید. هویج ها را پوست بگیرید خلالی خرد کنید و یا می توانید با قالب مختلف کاتر بزنید سبزی گفته شده را پاک کنید و کمی خرد کنید، سیرها را نیز پوست بگیرید و فلفل ها را بشورید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

حالا به چند عدد شیشه تمیز نیاز دارید ته شیشه مقداری سبزی و سیر بریزید و یک عدد فلفل سپس لوبیا را به صورت عمودی داخل شیشه قرار دهید حالا هویج قالب زده را دور تا دور شیشه قرار دهید و روی لوبیا مجدد سیر و کمی سبزی بریزید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی لوبیا سبز

حالا سرکه سفید و آب جوش خنک شده را داخل یک پارچه بریزید (مقدار سرکه و آب برابر باشد یعنی اگر ۲ پیمانه سرکه سفید ریختید ۲ پیمانه آب بریزید) حالا نمک اضافه کنید و به میزان دلخواه تنظیم کنید سپس مخلوط آب و سرکه را روی لوبیا ریخته و تا سر شیشه آن را پر کنید سپس درب آن را محکم کنید تا هوا وارد آن نشود سپس بعد از ۱ الی ۲ هفته ترشی شما آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ترشی لوبیا سبز ساده

  1. می توانید هویج را حذف کنید و یا از قارچ بلانچ شده استفاده کنید.
  2. لوبیا سبز را به دلخواه می توانید خرد کنید.
  3. اگر طرفدار طعم تند و تیز هستید مقدار فلفل را بیشتر بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج ساده و فوق العاده با سرکه سفید
4.3 (85.71%) 7 votes