طرز تهیه خوراک کدو با گوشت چرخ کرده لذیذ و مجلسی + مراحل تصویری

طرز تهیه خوراک کدو با گوشت چرخ کرده

 

یکی از خوراک های بسیار خوشمزه ترکی می باشد که با کدو سبز یا بادمجان تهیه می شود. این خوراک خوشمزه با رشته پلو در ترکیه سرو می شود و طعم و مزه بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این خوراک خوشمزه باید ابتدا با گوشت چرخ کرده کباب تهیه کنید و بعد با کدو سبز سرخ شده روی سیخ بزنید و با سس خوشمزه سرو کنید. این غذای ترکی نوع طبخش اصلا پیچیده نیست. شما می توانید این خوراک خوشمزه را داخل فر و یا در تابه نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
جعفری۱ مشت
کدو سبز۳ عدد
فلفل کاپی۱ عدد
کرهبه مقدار لازم
گوجه۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک کدو با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا یک پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. آب پیاز را بگیرید تا باعث شل شدن کباب نشود. سپس پیاز و گوشت و جعفری خرد شده و فلفل کاپی خرد شده و ادویه های مورد نظر مخلوط و خوب مواد را ورز دهید و به شکل کوفته های گرد در بیاورید و بعد کمی پهن کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن کباب ها

داخل تابه مورد نظر کمی کره و روغن ریخته و کباب ها یا همان کوفته ها را قرار دهید. ابتدا یک طرف آن را خوب سرخ کنید و سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. سپس از کباب ها را از تابه خارج کنید و کدو ها را نیز پوست بگیرید و یا با پوست خود کدو به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل همان تابه سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه پوره گوجه فرنگی

حالا گوجه ها را رنده ریز بزنید و یا داخل غذاساز یا پوره کن بریزید و پوره کنید. داخل همان تابه که مواد را سرخ کردید تفت دهید تا کمی خوش رنگ و غلیظ شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود. سپس نصف لیوان آبجوش به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک کدو سبز با گوشت چرخ کرده

حالا یک سیخ چوبی بردارید و به ترتیب یک کباب و یک کدو سرخ شده روی آن بزنید و داخل سس در حال جوش قرار دهید. به دلخواه می توانید انتهای هر سیخ کمی گوجه حلقه شده نیز قرار دهید. حالا اجازه دهید با حرارت ملایم جا افتاده و سس غلیظ شود.

فوت و فن های دستور پخت خوراک کدو سبز با گوشت

  1. می توانید پخت انتهایی را در فر انجام دهید.
  2. می توانید به دلخواه در بین مواد سیخ زده از فلفل دلمه یا قارچ نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از گوجه حلقه شده نیز در کنار این خوراک خوشمزه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک کدو با گوشت چرخ کرده لذیذ و مجلسی + مراحل تصویری
5 (100%) 3 votes