طرز تهیه عدس پلو شکم پر لذیذ و مجلسی + مراحل تصویری

طرز تهیه عدس پلو شکم پر

 

یکی از روش های جدید برای تهیه عدس پلو می باشد که بسیار خوشمزه و متفاوت است و برای تنوع غذایی بسیار غذای لذیذ و خوش طعمی می باشد. در تهیه عدس پلو شکم پر مواد عدس پلو داخل آن قرار می گیرد و در واقع یک نوع ته چین می شود. عدس پلو شکم پر با گوشت و کشمش تهیه می شود. عدس پلو یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که با روش های مختلفی تهیه می شود و به دلیل داشتن عدس سرشار از آهن می باشد. بهتر است برای تهیه پلو های سنتی از ترکیب برنج ایرانی و دودی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه عدس پلو شکم پر را به شما آموزش خواهیم دادید همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
عدس۱ پیمانه
کشمش پلویی۱۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
هویج۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زیره، پودر دارچین، پودر تخم گشنیز، پودر هل و پودر گل سرخبه مقدار لازم

طرز تهیه عدس پلو شکم پر

مرحله اول: تفت دادن پیاز و عدس

ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و با مواد خوب تفت دهید تا گوشت خوب سرخ و بوی آن گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه عدس پلو شکم پر

مرحله دوم: آماده سازی هویج و کشمش

در ادامه هویج را پوست بگیرید و به همراه کمی کره داخل تابه تفت دهید. سپس به آن کمی آب و زعفران اضافه کنید و تفت داده تا هویج کمی نرم شود. کشمش پلویی را از قبل خیس کنید و با کمی کره تفت دهید تا پف کند. حالا هویج و کشمش را به مواد گوشتی اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: آماده سازی برنج و عدس

در ادامه عدس را که از ۱ ساعت قبل خیس کردید با کمی آب بگذارید تا پخته شود. برنج را نیز با کمی نمک خیس کنید و بعد از چند ساعت روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ دلخواه قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه عدس پلو شکم پر

در ادامه عدس پخته شده را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید به طوری که وسط قابلمه گود شود. وسط برنج را مواد گوشتی بریزید و مجدد کمی برنج روی آن ریخته و عدس پلو شکم پر را برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس روی دیس دلخواه برگردانید و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت عدس پلو شکم پر

  1. هویج را می توانید به صورت رشته ای یا خلالی خرد کنید.
  2. در انتها می توانید روی پلو کمی کره و یا روغن محلی بریزید.
  3. به دلخواه خود می توانید مقدار عدس را کم و زیاد کنید.
  4. برای تهیه این غذا می توانید از مرغ نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه عدس پلو شکم پر لذیذ و مجلسی + مراحل تصویری
4.7 (93.33%) 3 votes