طرز تهیه شیرینی ایشلیک ترکیه ای خوشمزه و راحت + مراحل تصویری

طرز تهیه شیرینی ایشلیک

 

یکی از شیرینی های فوق العاده خوشمزه این شهر است که مزه شبیه به باقلوا دارد. این شیرینی خوشمزه از سه بخش تشکیل شده است که یک خمیر و دو شربت و سه مواد میانی داخل شیرینی است. این شیرینی را به راحتی می توانید در عید نوروز برای تنوع در شیرینی های خود تهیه کنید. مواد میانی این شیرینی قابل تغییر است و یک شیرینی جدید می باشد. البته این شیرینی در کشور روسیه نیز تهیه می شود ولی در استانبول نیز معروف است و طرز تهیه بسیار ساده و راحتی دارد و ما برای پیچیدن خمیر آن به صورت تصویری مراحل را به شما یاد خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی ایشلیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم  (خمیر)

خامه۳۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر۵ گرم
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای شربت

شکر۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلوکز۱ ق غذا خوری

مواد میانی برای تهیه شیرینی ایشلیک

گردو۱/۲ پیمانه
پودر قند۳ ق غذا خوری
پودر هل یا دارچین۱/۲ ق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی ایشلیک ترکیه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. داخل یک قابلمه شکر و آب را بریزید و تا کمی بجوشد و شکر شروع به ذوب شدن کند. بعد از حدود ۱۰ دقیقه از جوشیدن شربت گلوکز را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. سپس بعد از حدود ۱۰ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

شربت را کنار قرار دهید تا خنک شود. برای تهیه خمیر باید کره نرم شده در دمای محیط را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. در ادامه خامه صبحانه را اضافه کنید و مججد به هم زدن ادامه دهید و در انتها بیکینگ پودر را بریزید و حالا باید آرام آرام شروع به اضافه کردن آرد کنید. خمیر باید نرم و لطیف شود و بعد برای ۱۰ دقیقه خمیر را کنار قرار دهید تا کمی استراحت کند.

مرحله سوم: پیچیدن خمیر

در ادامه مخواد میانی گفته شده را باهم داخل یک کاسه مخلوط کنید. گردو را باید با آسیاب پودر کنید. از خمیر به اندازه ۴۰ گرم بردارید و کف دست پهن کنید و از مواد میانی به اندازه دلخواه داخل شیرینی قرار دهید. حالا لبه ها را بهم بچسبانید و با کف دست کمی روی خمیر را فشار دهید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی ایشلیک

در ادامه باید روی شیرینی طرح بزنید. با کمک دست به لبه های شیرینی حالت دهید و حالا باید با چاقو روی شیرینی های شکل برگ دهید و در سینی مخصوص فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید بچینید. حالا با یک زرده زده شده روی شیرینی را رومال کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا زمانی که زیر شیرینی طلایی شود. به محص خارج کردن از فر داخل شربت خنک بزنید و روی توری قرار دهید تا شهد اضافی خارج شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی ایشلیک ترکیه ای در فر

  1. خمیر باید کاملا نرم و لطیف و بدون ترک باشد.
  2. بیش از اندازه آرد اضافه نکنید وگرنه شیرینی خشک می شود.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه

  • Mobina ۲ سال پیش

    مرسی از اینکه این شیرینی خوشمزه رو با عکس یاد دید شماره یک شما ممنون عالی شد امروز درس کردم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش‌جان

      پاسخ
      • Maryaa ۱ سال پیش

        این شیرینی عالیه ولی کاش اندازه دقیق آرد رو بگید

        پاسخ
        • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

          اندازه ارد تقریبی ۲ پیمانه شروع کنید اضافه کردن تا خمیر جمع شود اب خور ارد منفاوته به همین دلیل میزان تقریبی ندارد کم کم باید اضافه شه

          پاسخ