طرز تهیه ژله رولی ساده بدون بستنی شیک و ساده + فوت و فن های ژله رولی

ژله رولی ساده بدون بستنی

 

ژله رولی بدون بستنی یکی از روش های تهیه این ژله می باشد که خیلی ساده و شیک است و شما می توانید با یک بسته ژله دلخواه و یک بسته چوب شور این ژله خوشمزه را تهیه کنید و برای مهمانی های خود سرو کنید. تهیه ژله رولی کار بسیار ساده ی است ولی نیازمند رعایت یک سری نکات می باشد که باعث می شود و ژله رولی شما دو فار بماند و نشکند. خیلی ها در تهیه ژله رولی از بستنی برای دو فاز شدن استفاده می کنند اما اگر بستنی در دسترس نبود می توانید از خامه صبحانه نیز کمک بگیرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله رولی بدون بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله رولی بدون بستنی گل رز

ژله قرمز۱ بسته
خامه صبحانه۱ بسته
چوب شور۱ بسته
آب جوش ۲/۳ پیمانه 

طرز تهیه ژله رولی بدون بستنی ساده و شیک برای مهمانی

مرحله اول: بن ماری کردن ژله

ابتدا باید ژله را بن ماری کنید، برای این یک بسته پودر زله دلخواه را با آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید. یک کتری را روی حرارت قرار دهید و کاسه مخلوط ژله را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا با بخار کتری ژله بن ماری شود تمام ذرات آن حل شود.

مرحله دوم: افزودن خامه

حالا خامه را باید از قبل داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا رقیق شود و بعد قاشق قاشق از ژله خنک شده داخل خامه بریزید و هر بار با افزودن ژله هم بزنید تا مواد یکدست شود بدین ترتیب باید نیمی از ژله را به مواد خامه ای اضافه کنید، اینحوری خامه اصلا بریده نمی شود. حالا باید مخلوط خامه را به باقی مانده ژله اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه ژله رولی ساده بدون بستنی

داخل یک سینی ۲۵*۳۵ را با کمی آب خیس کنید و یک نایلون بزرگ انداخته و روی نایلون را با روغن مایع کمی چرب کنید و بعد ژله را داخل آن ریخته و برای ۴۵ دقیقه نه بیشتر داخل یخچال قرار دهید و صبر کنید تا خودش را بگیرد و بعد مانند شکل برش های نیم تا ۲ سانتی دالبری بزنید و ژله را رول کنید و داخل سینی قرار دهید و چوب شور ها را به صورت دسته انتهای آن قرار دهید و می توانید یک ژله سبز مات نیز تهیه کنید با کاتر برگ یا کمک چاقو به شکل برگ در بیاورید و اطراف ژله قرار دهید تا همانند دسته گل شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ژله رولی ساده بدون بستنی با خامه صبحانه

  1. اگر ژله بیشتر از ۴۵ دقیقه داخل یخچال بماند سفت می شود و موقع رول کردن می شکند.
  2. ارتفاع ژله نباید ضخیم باشد وگرنه موقع رول کردن می شکند.
  3. می توانید برش ها را ساده بزنید.
  4. میزان ماندن ژله در یخچال با توجه به سردی دمای یخچال بین ۳۰ تا ۴۵ می باشد.
  5. میزان خامه یک پاکت کوچک است.
  6. اگر دوست دارید چوب شور های شما مانند عکس شکلاتی باشد باید داخل شکلات بن ماری شده بزنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه ژله رولی ساده بدون بستنی شیک و ساده + فوت و فن های ژله رولی
5 (100%) 1 votes