طرز تهیه پواچا گوشت ترکی ساده و لذیذ و پنبه ای با مراحل تصویری

طرز تهیه پواچا

 

یک غذای ترکی و بسیار خوشمزه است که می توانید به راحتی با یک خمیر فوق العاده آن را در منزل تهیه کنید. پواچا یک نوع نان ترکی است که با مواد مختلف پر می شود. پواچا گوشت با گوشت چرخ کرده تهیه می شود که می توانید به دلخواه مواد میانی آن را تغییر دهید. بافت این نان بسیار پنبه ای و نرم است و به معنی همان بقچه می باشد که با مواد مختلف تهیه می شود. شما برای تهیه این غذا می توانید ابتدا خمیر آن را تهیه کنید سپس با مواد گوشتی پر کنید. پواچا گوشت را به صورت تصویری به شما آموزش می دهیم تا بتوانید هماند عکس نهایی آن را بپچید و برای یک شام خوشمزه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پواچا گوشت ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۲ پیمانه
آب ولرم۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
سفیده تخم مرغ۳ عدد
شکر۲ ق غذا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
خمیر مایه فوری۱ ق غذا خوری
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی

گوشت۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پواچا گوشت ساده و پنبه ای به صورت تصویری

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

در این رسپی از خمیرمایه فوری استفاده شده که به طور مستقیم داخل مواد خمیر استفاده می شود و نیازی به عمل آوری ندارد. اگر خمیر مایه فوری ندارید می توانید آن را ابتدا عمل بیاورید سپس استفاده کنید. داخل کاسه بزرگ همه مواد جز آرد را بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم: استراحت مواد

در ادامه شروع کنید به کم کم اضافه کردن آرد تا خمیر جمع شود. سپس به مدت ۱۵ دقیقه مواد را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود. خمیر را به صورت توپ در بیاورید و در کاسه ای قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید تا پف کند و حجیم شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه وقتی خمیر در حال استراحت است باید مواد میانی را آماده کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و با روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز و ادویه و نمک تفت داده تا خوب سرخ شود. در انتها رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب نیز گرفته شود. مواد را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله چهارم: قرار دادن مواد گوشتی در خمیر

حالا پف خمیر را با دست بگیرید و به اندازه چانه های یک اندازه تقسیم کنید و گرد کنید. خمیر را با دست کمی باز کنید و پهن کنید سپس از مواد گوشتی خنک شده وسط خمیر قرار دهید و خوب خمیر را ببندید.

مرحله پنجم: پیچیدن خمیر به شکل برگ

در ادامه یک چانه دیگر را بردارید و با وردنه به شکل بیضی باز کنید. نباید ضخامت خمیر زیاد شود. حالا با چاقو به شکل چپ و راست ۶ خط ایجاد کنید. حالا پواچا گوشت را در وسط این خمیر برش خوردن همانند تصویر قرار دهید.

مرحله ششم: پخت پواچا گوشت

حالا پواچا را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دوباره کمی حجیم شود. حالا با زرده تخم مرغ روی پواچا گوشت رومال کنید و به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن هیا دستور پخت پواچا گوشت لذیذ و پنبه ای به شکل برگ

  1. خمیر را خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود.
  2. مقدار آرد گفته نشده زیرا باید به صورت تدریجی اضافه شود.
  3. می توانید مواد میانی را با قارچ و فلفل دلمه نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه