طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی اصل خوشمزه با نان پیتا و سس مخصوص

طرز تهیه سالاد فتوش

 

یکی از انواع سالاد ها می باشد که بسیار خوشمزه است. این سالاد معروف برای کشور لبنان است و از محبوبیت خاصی برخوردار است و در داخل آن از نان پیتا سرخ شده استفاده می شود، فتوش ریشه عربی و ترکی دارد و ترکیبی از سبزیجات تازه است که در آن نان سرخ شده و گاها مرغ پخته شده نیز دیده می شود. سالاد فتوش را می توانید به عنوان یک شام سبک و یا یک پیش غذای خوشمزه مورد استفاده قرار گیرد. در این سالاد مدیترانه ای همانند سالادهای دیگر می توان مواد و سبزیجات داخل آن را بسته به فصل تغییر داد و لزومی ندارد حتما از یک سری مواد خاص استفاده نمود، به غیر از نان که جز ثابت این سالاد است. تنها آنچه که مهم است سس استفاده شده و نان سرخ شده است که آن را از بقیه سالادها متمایز کرده است. در این سالاد مواد به صورت درشت خرد می شوند و شما می توانید برای چاشنی سالاد از سماق نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی سالاد فتوش لبنانی اصل خوشمزه با نان پیتا و سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

نان پیتا۱ بسته
کاهو۱ دسته
ترپچه۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
خیار۳ عدد
پیاز قرمز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
پیازچه۱/۴ یپمانه
جعفری ساطوری شده۱ پیمانه

مواد لازم برای تهیه سس 

سماق۱ ق غذا خوری
نعنا۱ ق غذا خوری
سرکه۲ ق غذا خوری
پوره سیر۱/۲ ق غذا خوری
آب لیموترش۱/۲ پیمانه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد فتوش با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی سس

ابتدا داخل یک کاسه سماق و نعنا و دیگر مواد را بریزید و در انتها نمک و فلفل سیاه ریخته و خوب مواد را هم بزنید سس سالاد حاضر است آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات سالاد

کاهو را به شکل درشت خرد کنید و داخل کاسه بریزید. خیار ها را با پوست خرد کنید. گوجه فرنگی و فلفل دلمه را نیز خرد کنید و ترپچه و پیاز پوست کنده و خرد شده را نیز اضافه کنید و در انتها جعفری را خوب بشورید ساطوری ریز کنید (افزودن پیازچه دلخواه است آن ریز خرد کنید) همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: سرخ کردن نان پیتا

۱ بسته نان پیتا را با قیچی به شکل مربع یا مستطیل قیچی کنید. داخل یک قابلمه روغن ریخته تا داغ شود سپس نان ها برش خرده را داخل روغن داغ ریخته و هم بزنید تا یکدست سرخ و طلایی شود بعد از چند دقیقه از داخل روغن خارج و روی صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه سالاد فتوش لبنانی

در انتها نان ها سرخ شده را داخل مواد سالاد بریزید و سس مخصوص را روی مواد ریخته و هم بزنید سپس سرو کنید به همین راحتی سالاد خوشمزه ما حاضر است بهتر است چند تکه از نان های سرخ شده را روی کار قرار دهید و تزئین کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد فتوش اصل

  1. خرفه یا پر پهن از اجزای اصلی این سالاد است اما در ایران کمیاب است اگر تهیه کردید حتما در این سالاد استفاده کنید.
  2. پیاز قرمز نسبت به پیازها دیگر ترد است و جایگزین نکنید.
  3. کم و زیاد کردن مواد کاملا سلیقه ای می باشد.
  4. اجزای سالاد باید درشت باشد.
  5. این سالاد باید تازه سرو شود تا نان خمیری شکل نشود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه