طرز تهیه کته میگو سوخاری مجلسی و خوش طعم + مراحل تصویری

طرز تهیه کته میگو سوخاری

 

یکی از انواع کته ها می باشد که بسیار خوشمزه می باشد و با میگو سوخاری تهیه می شود. شما می توانید از هر نوع سایز میگو استفاده کنید. ابتدا برای تهیه این کته خوشمزه و لذیذ باید میگو را مرینت کنید. برای مرینت کردن میگو امروز یک روش بسیار ساده به شما یاد خواهیم داد که به راحتی بوی زهم میگو را می توانید بگیرید. سوخاری کردن میگو در این دستور اجباری نیست ولی طعم و مزه آن را بسیار خوب دلسچب تر می کند. میگو ا زگونه سخت پوست ها می باشد که در اکثر آب های دنیا وجود دارد و یک منبع فوق العاده از آهن و انواع ویتامین ها می باشد. اگر کم خونی دارید و یا دوست دارید غذاهای کم کالری میل کنید میگو را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کته میگو سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

میگو۲۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
سس کچاب۱ ق چای خوری
سس خردل۱ ق چای خوری
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
زست لیمو ترشنوک ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم
آرد۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کته با میگو سوخاری

مرحله اول: مرینت کردن میگو

ابتدا قبل از تهیه غذا باید برنج را با کمی نمک خیس کنید. میگو ها را بشورید و داخل یک کاسه بریزید. سس خردل را به همراه کچاب و ادویه ها و روغن زیتون و زست لیموترش ( رنده پوست زرد رنگ لیموترش) را بریزید و خوب هم بزنید. سس تهیه شده را روی میگو ها را ریخته و برای چند ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه دار شوند.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

بعد از چند ساعت میگو ها را از یخچال خارج کنید. تخم مرغ را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود. تخم مرغ را روی میگو طعم دار شده بریزید و مجدد برای ۱ ساعت دیگر به میگو ها استراحت دهید. بهتر است ظرف را در یخچال قرار دهید و از ظرفی استفاده کنید تا درب داشته باشد.

مرحله سوم: سوخاری کردن میگو

داخل یک کاسه آرد و بیکینگ پودر را بریزید و به آن کمی نمک و فلفل سیاه و پاپریکا و پودر سیر اضافه کنید و هم بزنید مواد تا ترکیب شوند. حالا میگو ها را در کاسه ریخته و خوب داخل آرد بغلطانید. می توانید از یک ظرف کوچک درب دار استفاده کنید و درب ظرف را بسته و خوب تکان دهید تا کاملا آغشته به آرد شود.

مرحله چهارم: تهیه کته میگو سوخاری

در ادامه داخل یک شیر جوش روغن ریخته تا داغ شود. میگو های سوخاری شده را داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید. برنج را روی حررات قرار دهید تا بجوش بیاید و نرم شود. سپس کمی روغن اضافه کنید و برنج را به صورت قله در بیاورید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید تا دم بکشد. سپس در انتها با میگو سوخاری سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کته میگو سوخاری

  1. می توانید میگو ها را داخل تابه با کمی روغن تفت دهید.
  2. می توانید از انواع سس ها برای مرینت کردن میگو ها استفاده کنید.
  3. می توانید از ترکیب برنج ایرانی و دودی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه