طرز تهیه کاپ کیک نارنگی مجلسی و خوشمزه با فر و بدون فر

طرز تهیه کاپ کیک نارنگی

 

یکی از انواع شیرینی های بسیار خوشمزه زمستانی می باشد که برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد. حتی برای صبحانه و عصرانه بسیار لذید می باشد. شما می توانید در فصل زمستان و پاییز همزمان با رسیدن نارنگی این کاپ کیک خوشمزه و خوش عطر را تهیه کنید. کاپ کیک نارنگی پف دار، بهترین پیشنهاد ما برای کیک زمستانی می باشد. کاپ کیک نارنگی بسیار راحت و آسان تهیه می شود و نیاز به مهارت خاصی ندارد. فقط کافیه دستور پختی که در اختیار شما قرار دادیم را اجرا کنید تا این دسر خوشمزه و خوش عطر را داشته باشید. امروز قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک نارنگی را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۲۰ گرم
ماست۱۲۰ گرم
شیر۱۲۰ گرم
نارنگی۶ عدد
روغن۱۲ میلی لیتر
آرد۳۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
پوست پرتقال۱ ق چای خوری
پودر قندبه مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک نارنگی با فر و بدون فر در قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

نارنگی ها را بشورید و آن ها را پوست بگیرید. روی تخته برش با چاقوی تیز نارنگی را از پهنا برش دهید و کنار بگذارید. آرد را در کاسه ای همراه با بیکینگ پودر بریزید و هم بزنید. سپس آرد را ۲ بار الک کنید. تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. برای تهیه پوست پرتقال می توانید از پوست پرتقال از قبل خشک شده استفاده کنید و داخل شیر جوش آن ها را بجوشانید و آب آن را خالی کنید و ۳ بار این کار را انجام دهید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی مایه کاپ کیک

در کاسه ای بزرگ، تخم مرغ ها را بشکنید و شکر را اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند و تخم مرغ ها از لختگی خارج  و با شکر حل شود. بعد از این که مواد کاملا حل شدند نوبت اضافه کردن روغن، ماست، شیر و پوست پرتقال های از قبل آماده می باشد. مواد را اضافه کنید و مخلوط کنید تا همه مواد باهم ترکیب شوند. بعد از این مرحله نوبت اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر الک شده می باشد. آن ها را اضافه کنید و با همزن دستی به آرامی و در یک جهت هم بزنید در حدی که مواد باهم ترکیب و کرم رنگ شوند.

مرحله سوم: پخت کاپ کیک نارنگی در فر

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. در این زمان داخل قالب مافین، مقداری شکر بریزید و نارنگی های از قبل خرد شده را داخل قالب مافین قرار دهید و روی نارنگی ها با کمک قاشق از خمیر از قبل آماده شده بریزید تا سطح نارنگی ها را پوشش دهد و با پشت قاشق سطح روی خمیر را صاف کنید. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کاپ کیک پخته شود و روی آن طلایی شود. بعد از این مدت کاپ کیک آماده می باشد. قالب را از فر خارج کنید و داخل ظرف مناسب سرو کنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک نارنگی در قابلمه

برای تهیه کاپ کیک نارنگی در قابلمه ابتدا قابلمه را مقداری آب بریزید و اجازه دهید روی حرارت به جوش آید. در حدی که وقتی فنجان را داخل آب قرار می دهید آب تا نصفه های فنجان قرار بگیرد. سپس داخل چند عدد فنجان را با دستمال کاغذی چرب کنید، نارنگی ها را بچینید و خمیر آماده شده را روی نارنگی ها بریزید. سپس فنجان ها را داخل آب جوش قرار دهید و درب قابلمه را دم کنی قرار دهید. حالا به مدت ۱۵دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. در این هنگام شعله را کم کنید. بعد این مدت شعله را خاموش کنید و به همان حالت مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا داخل قابلمه بماند. سپس فنجان ها را از قابلمه بیرون آورید و با ضربه زدن فنجان را برعکس کنید تا کاپ کیک ها خارج شوند. کاپ کیک نارنگی آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک نارنگی ساده و خوشمزه

  1. برای تزئین کاپ کیک ها مقداری پودر قند روی آن ها بریزید.
  2. برای مزه بیشتر می توانید اندازه ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل به خمیر اضافه کنید.
  3. در هنگام اضافه کردن آرد دقت کنید که آن را زیاد هم نزنید زیرا زیاد هم زدن آرد باعث می شود پف کیک کم شود.
  4. می توانید نارنگی ها را در غذاساز بریزید و له کنید و آب اضافی آن ها را بگیرید و با خمیر مخلوط کنید و مواد را داخل مافین بریزید.
  5. می توانید برای تزئین مقداری خامه قنادی را در قیف بریزید و روی کاپ کیک ها فرم دهید و یک نارنگی خرد شده روی خامه قرار دهید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه