طرز تهیه کاپ کیک نوتلا شکلاتی خوشمزه و عالی مرحله به مرحله

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا

 

یکی از خوشمزه ترین کاپ کیک های شکلاتی می باشد برای افرادی که طعم و مزه کیک شکلاتی و نوتلا را دوست دارند شما می توانید در مواد میانی این کاپ کیک نرم و پنبه ای از نوتلا و یا به دلخواه شکلات صبحانه فندوقی نیز استفاده کنید و با گاناش شکلاتی فرم گرفته و یا خامه قنادی و تکه های میوه تزئین کنید و یا به دلخواه داخل مواد کاپ کیک مقداری گردو بریزید اگر طرفدار طعم های شکلاتی هستید به شدت مزه این کاپ کیک را دوست خواهید داشت شما می توانید این کاپ کیک را هم در فر و هم به روی گاز تهیه کنید. امروز در پارسی دی کاپ کیک نوتلا شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
نوتلا۳ ق غذا خوری
روغن مایع۱ پیمانه
خامه صبحانه۱ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ق غذا خوری
وانیل۱ ق چای خوری
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
گردو۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس تمام مواد خشک دستور (آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو) را با هم داخل کاسه ریخته و  هم بزنید و الک کنید تا خوب مخلوط شود. همه مواد کاپ کیک قبل از شروع داخل دمای محیط باشند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا حجیم و کرم رنگ شوند در ادامه روغن مایع را افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه کاپ کیک

در ادامه به ترتیب نوتلا و شیر و خامه را افزوده و ۱ دقیقه مواد را هم بزنید در نهایت مواد خشک ترکیب شده را روی مواد الک کنید و همزن را کنار گذاشته و با لیسک خوب هم بزنید یا می توانید به مدت ۳۰ ثانیه با دور کند همزن نیز بزنید در انتها گردو را افزوده و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک نوتلا

کسپول های کاغذی را داخل قالب مافین قرار دهید و ۲/۳ قالب را پر کنید و قالب مافین را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کاپ کیک ها پف کنند سپس بعد از خنک شدن از قالب خارج و به دلخواه با شکلات فرم گرفته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کاپ کیک نوتلا شکلاتی

  1. افزودن گردو اختیاری می باشد شما می توانید گردو ها را با کمی آرد مخلوط کنید و بعد اضافه کنید این کار باعث می شود گردو به ته کاپ کیک نرود.
  2. می توانید به دلخواه زمانی که کاپ کیک را داخل قالب ریختید روی آن کمی شکلات چیپسی نسوز بریزید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. اگر نوتلا نداشتید از شکلات صبحانه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا شکلاتی خوشمزه و عالی مرحله به مرحله
4.7 (93.33%) 3 votes