طرز تهیه دسر نارنگی ساده و خوش طعم و مجلسی به صورت قالبی

دستور تهیه دسر نارنگی

طرز تهیه دسر نارنگی

 

دسر نارنگی یک از دسر های بسیار خوشمزه پاییزی می باشد که می توانید همزمان با رسیدن نارنگی این دسر خوشمزه را می توانید تهیه کنید. نارنگی یکی از میوه های آبدار می باشد که می توانید یک دسر فالبی تهیه کنید. نارنگی یکی از میوه های خوشمزه پر طرفدار پاییزی می باشد که خواص و فواید بسیار زیادی دارد. طبع نارنگی سرد است و برای بدن و سلامتی بدن مفید است. نارنگی برای سلامت قلب و فشار خون و بهبود و خلق و خو گزینه بسیار خوبی می باشد. دسر نارنگی را می توانید در قالب پلاستیکی یا لیوان تک نفره سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر نارنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر نارنگی

  • آب نارنگی ۱.۵ پیمانه
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۱.۵ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۱.۵ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه دسر نارنگی قالبی خوشمزه و راحت با پودر ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی نارنگی

ابتدا نارنگی ها را بشورید و از وسط به دو نیم کنید. برای این مقدار آب نارنگی به ۷ الی ۸ عدد نارنگی نیاز دارید. به کمک آبمیوه گیر دستی باید آب نارنگی را بگیرید یا از آبمیوه گیر برقی استفاده کنید. آب نارنگی بدست آمده را باید از یک صافی رد کنید تا خوب شفاف و یکدست شود.

مرحله دوم: غلیظ شدن مواد

در ادامه باید نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و گلوله های نشاسته باز شود. سپس در ادامه شکر را اضافه کنید و هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و با همزن دستی هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

در ادامه باید ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا ۵ دقیقه اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ژلاتین حل شود سپس به مواد نارنگی اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیاید و گرم شودو بعد وانیل را افزوده و هم بزنید و در انتها و زمانی که خاموش است باید کره را بریزید.

مرحله چهارم: تهیه دسر نارنگی

در ادامه باید یک قالب را بردارید و خیلی کم چرب کنید و از مواد تهیه شده داخل قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید و برای چند ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور دسر را آزاد کنید و روی دیس مورد نظر برگرداید و با تکه های نارنگی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر نارنگی قالبی خوشمزه با ژلاتین و نشاسته ذرت

  1. می توانید این دسر را به صورت دو رنگ با ژله ساده تهیه کنید.
  2. می توانید به دلخواه از ترکیب آب پرتقال و آب نارنگی استفاده کنید.
  3. می توانید ژلاتین را داخل ماکروفر قرار دهید و بن ماری کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر نارنگی ساده و خوش طعم و مجلسی به صورت قالبی
5 (100%) 1 votes