طرز تهیه کیک فنجانی شکلاتی ساده و فوری بدون فر در قابلمه برای 8 نفر

طرز تهیه کیک فنجانی

یکی از کیک های بسیار راحت است که می توانید بدون داشتن فر و یا همزن برقی آن را تهیه کنید. کیک فنجانی بسیار راحت است و با طعم شکلاتی که یکی از محبوب ترین ها در نوع خودش می باشد به شما یاد خواهیم داد. شما می توانید داخل قابلمه این کیک را به راحتی تهیه کنید و داخل همان لیوان سرو کنید. برای تزئین این کیک می توانید از میوه های مختلف استفاده کنید و یا می توانید مقداری خامه قنادی را فرم دهید و روی کیک ها را تزئین کنید. در این رسپی برای اندازه گیری از قاشق استفاده می شود و حتی اگر ترازو ندارید می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک فنجانی شکلاتی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۱۰ ق غذا خوری
پودر کاکائو۶ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد
شکر۸ ق غذا خوری
شیر۸ ق غذا خوری
روغن مایع۶ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱.۵ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر در قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

لیوان های مورد نظر را انتخاب کنید و با قلمو آشپزی کمی چرب کنید. داخل یک قابلمه کمی آب جوش بریزید و کنار بگذارید. تمام مواد لازم را دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. خامه قنادی یا میوه مورد نظر را آماده کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه شکر و پودر کاکائو را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید تا مواد خشک باهم ترکیب شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کنید و هم با قاشق یا همزن دستی مواد را هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک فنجانی

حالا باید به ترتیب شیر و روغن مایع را به مخلوط فوق اضافه کنید و مجدد ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و بعد آرد و بیکینگ پودر را نیز اضافه کنید و حالا با دور کند همزن برقی برای ۱ دقیقه مواد را هم بزنید تا یکدست شود. مواد باید کمی غلیظت داشته باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک فنجانی در قابلمه

حالا نصف لیوان ها را با مایه کاپ کیک پر کنید و لیوان ها را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید. باید لیوان ها را تا نیمه داخل آب جوش باشد. سپس درب قابلمه را دمکنی قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا کیک فنجانی پخته شود. بعد از پخت زیر قابلمه را خاموش کنید و برای ۱۰ دقیقه درب قابلمه را باز نکنید و بعد باز کنید و می توانید داخل همان لیوان سرو کنید و یا می توانید از لیوان خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک فنجانی برای ۸ نفر

  1. برای هم زدن می توانید از همزن دستی استفاده کنید.
  2. باید ۱/۲ لیوان از مواد پر باشد.
  3. حرارت باید کاملا ملایم باشد.
  4. هرچقدر پودر کاکائو با کیفیت تری داشته باشید، رنگ کیک شما تیره تر می شود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه