طرز تهیه کیک نارنگی خوشمزه و متفاوت همراه با سس مخصوص نارنگی

طرز تهیه کیک نارنگی

 

یکی از کیک های خوشمزه پاییزی است که بسیار خوش طعم و خوش بو می باشد، اگر تا حالا کیک نارنگی درست نکردید امروز حتما دست بکار شوید. این کیک به فوت و فن خاصی نیاز ندارد، علاوه بر این نارنگی دارای خواص زیادی از جمله جلوگیری از سرطان خون و سینه و همچنین به خاطر داشتن ویتامین A بسیار مفید برای گوارش و همچنین مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. کیک نارنگی را می توانید با قالب مستطیل یا گرد تهیه کنید. همچنین امروز یک سس نارنگی مخصوص برای رویه کیک نیز به شما یاد می دهیم در پارسی دی با طرز تهیه کیک نارنگی همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد۱.۵ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آب نارنگی۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
رنده پوست نارنگی۱ ق مربا خوری
وانیلنوک ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه سس نارنگی

  • آب نارنگی ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • آب گرم ۱/۲ لیوان
  • شکر یا عسل ۲ ق غذا خوری

طرر تهیه کیک نارنگی

مرحله اول : آماده سازی کیک نارنگی

ابتدا همه مواد اولیه را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند سپس فر را به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. برای رنده پوست نارنگی فقط قسمت نارنجی را رنده کند و هرگز قسمت سفید را رنده نزنید باعث تلخ شدن کیک می شود. آرد بیکنیگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. نارنگی ها را با کمک آب مرکبات گیر آبمیوه گیری کنید.

مرحله دوم : هم زدن شکر و وانیل

تخم مرغ و شکر و انیل را با همزن برقی با تندترین سرعت دستگاه بمدت ۵ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس رنده پوست نارنگی را افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم : اضافه کردن آب نارنگی و روغن مایع

روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید سپس آب نارنگی را افزوده و خوب مخلوط می کنید در انتها آرد الک شده را طی ۳ مرحله اضافه کرده و با لیسک بصورت دورانی هم می زنیم.

مرحله چهارم : پخت کیک

قالب مورد نظر را با روغن جامد چرب کرده و مایه کیک را داخل آن می ریزیم سپس سه بار به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود سپس بمدت ۴۵ دقیقه در فر قرار می دهیم تا پخته شود. در هنگام پخت در فر را باز نکنید بعد از اتمام با خلال دندان چک کنید اگر تمیز درآمد کیک را از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود سپس در ظرف بر می گردانیم.

مرحله پنجم: تهیه سس نارنگی

آب نارنگی را با نشاسته ذرت مخلوط می کنیم و روی حرارت گذاشته تا غلیظ شود سپس بهش آب گرم و شکر اضافه کرده و از روی حرارت بر میداریم و روی کیک نارنگی می ریزیم و با دانه نارنگی تزئین می کنیم. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک نارنگی

  1. می توانید کمی زعفران به سس نارنگی اضافه کنید تا خوش رنگ تر شود.
  2. وقتی آب نارنگی را به مواد کیک اضافه می کنید زیاد هم نزنید تا پف کیک گرفته نشود.
  3. می توانید سس را تهیه نکنید و روش پودر قند الک کنید.
  4. اگر از قالب طرحدار استفاده می کنید با روغن جدا کننده چرب کنید.
  5. این کیک مناسب قالب گرد ۲۰ سانتی است.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه

  • نازنین ۳ سال پیش

    طعم و مزه این کیک خوب بود من سس شو درس نکردم بافتش خوب بود

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۳ سال پیش

      نوش جان.

      پاسخ