طرز تهیه کیک فنجانی بدون پودر کاکائو و فر ساده و با پف زیاد به روش بازاری

دستور پخت کیک فنجانی ساده

طرز تهیه کیک فنجانی

 

کیک فنجانی ساده یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید این کیک فیجانی های بسیار خوشمزه را داخل قابلمه بپزید و خیلی راحت آن را برای مهمانی و یک عصرانه خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید کیک فنجانی ساده را با طعم و اسانس های مختلف بپزید و اگر طرفدار طعم های ساده و وانیلی هستید این کیک ساده فنجانی بسیار مناسب شما می باشد. برای پخت نیازی به قالب مافین ندارید و می توانید مواد را داخل لیوان های نشکن ریخته و در قابلمه قرار دهید و زمان دهید تا کیک فنجانی ساده پخته شود. امروز در پارسی دی کیک فنجانی ساده بدون پودر کاکائو و فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی ساده

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۵ ق غذا خوری
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • روغن ۳ ق غذا خوری
  • ماست یا شیر ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • زعفران به دلخواه
  • وانیل ۱/۴ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک فنجانی ساده بدون پودر کاکائو در قابلمه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس به کمک یک ق غذا خوری مواد را اندازه گیری کنید. داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد به ترتیب ماست و روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید و در انتها زعفران را برای خوشرنگ شدن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک فنجانی ساده

در ادامه باید مخلوط آرد را به تتاوب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. دقت کنید نباید مواد را بیش از اندازه هم بزنید زیرا پف مواد گرفته می شود. فنجان ها را با روغن مایع چرب کنید و دقت کنید از فنجان های با اندازه یکدست استفاده کنیدو حتما نشکن باشد.

مرحله چهارم: تهیه کیک فنجانی بدون شیر

در ادامه باید از مواد کیک داخل فنجان ها بریزید به طوری که نصف فنجان را پر کنید و بعد فنجان ها را داخل قابلمه قرار دهید طوری که تا نیمه کمی پایین تر داخل آب جوش باشد و بعد روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد حرارت را خاموش کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد از قابلمه خارج کنید و کیک را از داخل فنجان ها جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک فنجانی ساده خوشمزه بدون فر با پف زیاد

  1. می توانید به دلخواه به مواد کمی کشمش اضافه کنید.
  2. افزودن زعفران دلخواه است و می توانید از پوست پرتفال نیز استفاده کنید.
  3. از ماست پر چرب استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه