طرز تهیه پودینگ نارنگی خوشمزه، خوش رنگ و مجلسی

طرز تهیه پودینگ نارنگی

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه فصل پاییز است، اگر شما به میوه نارنگی علاقه دارید بشدت عاشق این پودینگ نارنگی خواهید شد. پودینگ یا پادینگ که به ۲۰۰ سال قبل باز می گردد توسط فردی به نام توماس دالتون در جواهر کشف شد این فرد معروف ترین پودینگ سیاه را کشف کرد. پودینگ از مخلوط تخم مرغ و ژلاتین تشکیل می شوند از نظر ظاهری پودینگ مشابه کاسترد است و در کل می توان گفت در طبقه بندی کلی تر به هر نوع دسری پودینگ گفته می شود. سعی کنید برای تهیه این پودینگ از نارنگی های شیرین و رسیده استفاده کنید. ما امروز در پارسی دی طرز تهیه پودینگ نارنگی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۱ لیوان
آب نارنگی۱ لیوان
آب سرد۱/۲ لیوان
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱/۲ بسته
شکر۸ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیلیک پنس
رنگ خوراکی نارنجیبه مقدار لازم
نارنگیبرای تزیین

طرز تهیه پودینگ شکلاتی مجلسی و خوشمزه و نکات مهم آن

طرز تهیه پودینگ نارنگی

مرحله اول : تهیه ژلاتین پودینگ

ابتدا ژلاتین را روی آب سرد پاشیده و صبر می کنیم تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار می دهیم تا تمام ذرات ژلاتین حل شود، می توانید بمدت ۲۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰ درصد در ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم : مخلوط کردن تخم مرغ

شکر و وانیل و زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط و با تند ترین دور همزن ۵ دقیقه خوب بزنید تا کشدار و کرم رنگ شود.

مرحله سوم : اضافه کردن شیر

شیر را روی حرارت گذاشته تا گرم شود و به جوش بیاد دقت کنید که شیر سر نرود و یا برای داغ کردن شیر از ماکروفر کمک بگیرید وقتی شیر داغ شد به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم مخلوط کمی غلیظ شده و تخم مرغ ها داخل شیر داغ کمی پخته شوند.

مرحله آخر

مقداری از مخلوط فوق را با خامه رقیق می کنیم (این کار باعث می شود خامه در دسر گوله نشود) سپس به مخلوط مون اضافه می کنیم وقتی کرم خنک شد و از داغی افتاد نارنگی ها را که شسته و پوست بکنید و با کمک آب مرکبات گیر آبش را بگیرید سپس آب نارنگی را به مخلوطمون اضافه کرده و اگر کم رنگ بود کمی رنگ خوراکی به پودینگ نارنگی اضافه کرده و داخل شات های تک نفره بریزید و روش را به دلخواه با نارنگی تزئین کنید و بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا پودینگ نارنگی خودش را گرفته سپس میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ نارنگی

  1. می توانید تخم مرغ کامل استفاده کنید.
  2. اگر رنگ خوراکی در دسترس نداشتید از زعفران استفاده کنید.
  3. به دلخواه از مقداری اسانس نارنگی نیز می توانید برای تقویت مزه و طعم پودینگ استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه