طرز تهیه قهوه یونانی با شیر و قهوه ترک با طعم عالی در منزل

طرز تهیه قهوه یونانی

 

فهوه ها نیز مانند دیگر سایر نوشیدنی ها و غذا ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید در طعم و مزه های مختلف این قهوه ها را تهیه کنید. اما قهوه یونانی این قهوه شباهت زیادی به قهوه ترک دارد دانه های این قهوه در دمای خاصی رست و برشته می شوند و بعد به صورت آسیاب در می آیند. قهوه یونانی بافت خامه ای و بسیار خوبی دارد و از دانه عربیکا تهیه می شود و دانه این قهوه باید به صورت پودری ریز آسیاب شود. اما میزان کافئین در قهوه متوسط و آنتی اکسیدان و پلی فنول دارد و برخی مطالعات نشان داده است که این سبک از تهیه قهوه می توانید برای افزایش عمر مفدی باشد. ترکیه ها اعتقاد دارند که این نوشیدنی برای کشور آن ها می باشد و بعد از حمله ترکیه به قبرس در سال ۱۹۷۴ یونانی ها این قهوه را به نام خود زدند. این سبک قهوه را نیز مانند قهوه ترک باید به صورت جرعه جرعه بنوشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قهوه یونانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه قهوه ترک

 

مواد لازم

قهوه ترک۲ ق مربا خوری
شکر۱ ق چای خوری یا ۱ حبه قند
شیر۱ فنجان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه قهوه روی گاز با موکاپات

 

طرز تهیه قهوه یونانی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید داخل شیرجوش یا بهتر است از جذوه مسی استفاده کنید شیر و قهوه و شکر یا یک جبه قند را بریزید و با قاشق هم بزنید تا مواد مخلوط شود. سپس شیرجوش را روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله دوم: جوش آمدن

در ادامه باید روی شعله ملایم. حدودا ۴ الی ۵ دقیقه زمان دهید تا قهوه کف کند و شروع به بالا اومدن کند و قبل این‌که قهوه قل بخورد از روی شعله باید بردارید.

مرحله سوم: خامه ی شدن قهوه

اگر خواستید قهوه‌ یونانی شما غلیظ‌ تر باشد می توانید مرحله بالا اومدن قهوه را سه بار تکرار کنید بدین صورت که که دفعه اول که قهوه بالا اومد از شعله بردارید و کف روی قهوه رو داخل فنجون های مورد نظر بریزید دوباره جاذوه را روش شعله قرار دهید، حدودا ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا قهوه شروع به بالا اومدن کند جاذوه را برداشته و نصف فنجون‌ها رو با قهوه پر می‌کنید.. همین فرآیند رو برای بار سوم تکرار و فنجون‌ها رو کامل پر کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیر قهوه

 

فوت و فن های دستور تهیه قهوه یونانی

  1. قهوه یونانی با شیر تهیه می شود و اگر می خواهید خامه ی تر شود بهتر است از شیر پر چرب استفاده کنید.
  2. افزودن شکر یا قند دلخواه است.
  3. از قهوه تازه اسفاده کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.
  4. برای تهیه قهوه یوانی به ازای هر نفر: یک فنجان (۸۰ میلی‌لیتر) شیر و یک و نیم قاشق چایخوری پودر قهوه ترک را به همراه یک حبه قند نیاز دارید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه قهوه با اسپوساز

 

از
1
دیدگاه