طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی خوشمزه با ادویه جنوبی و نخود فرنگی

طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی

 

یکی از پلو های بسیار خوشمزه جنوبی می یاشد که بسیار تند و تیز و خوشمزه است به شرطی که ادویه پلویی جنوبی را از عطاری ها تهیه کنید و این پلو خوشمزه را با تن ماهی آماده کنید و مطمئن باشید طعم و مزه بسیار خوبی دارد. اگر به تن ماهی علاقه دارید و ذائقه تندی دارید این غذا شما را بسیار شگفت زده می کند. اما ادویه پلو که اسم این غذا می باشد به خاطر استفاده از ادویه پلویی است و اگر با برنج دودی یا ایرانی تهیه شود طعم فوق العاده ای خواهد داشت شما می توانید برای تنوع غذایی این پلو خوشمزه و جذاب را آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی خوشمزه با ادویه جنوبی و نخود فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
ادویه پلویی جنوبی۱ ق غذا خوری
نخود سبز یا نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
تن ماهی۱ قوطی
گشنیزبرای تزئین
نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیز، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه ادویه پلو با تن ماهی و ادویه جنوبی

مرحله اول: آماده سازی مواد ادویه پلو

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار گذاشته سپس نخود فرنگی را از فریزر خارج کنید، اگر نخود فرنگی آماده است و نیازی به بخار پز کردن ندارد بگذارید تا یخ آن باز شود و اگر تازه است آن را با کمی آب بخارپز کنید سپس در ادامه تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

وقتی تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه جوشید درب قوطی را باز کنید و به همراه نخود فرنگی و ادویه های گفته شده و ادویه پلویی مخلوط کنید و کمی تفت دهید تا بوی ادویه ها آزاد شود در این مرحله به دلخواه می توانید کمی گشنیز خرد شده نیز به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه ادویه پلو با تن ماهی

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را گرفته و بگذارید تا نرم شود سپس آبکش کنید و کف قابلمه کمی روغن و آب ریخته و به دلخواه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید و بعد کمی برنج ریخته و مقداری از مواد میانی تهیه شده و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا برنج و مواد تمام شود حالا ادویه پلو با تن ماهی را برای ۳۰ دقیقه دم گذاشته در انتها کمی روغن و یا کره روی آن بریزید و این پلو خوشمزه را با ترشی نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت ادویه پلو با تن ماهی

  1. به دلخواه می توانید برنج را به صورت ساده دم بگذارید یا می توانید با ادویه پلویی مخلوط و در انتها با نخود و تن ماهی سرو کنید.
  2. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید از سیر نیز در تهیه مواد میانی استفاده کنید.
  3. اگر ذائقه تندی دارید از فلفل تند یا فلفل قرمز استفاده کنید.
  4. در انتها به دلخواه می توانید کمی زعفران نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه