طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت گوسفندی تکه ای فوق العاده لذیذ و مجلسی

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای

 

در آشپزی ایرانی پلو ها جایگاه بسیار ویژه ای دارند و شما می توانید با گوشت و مرغ و انواع پلو های مخلوط را تهیه کنید و برای مهمانی ها خود یا شام و نهار سرو کنید. این بار قرار است آلبالو پلو را با گوشت تکه ای به شما یاد دهیم که فوق العاده خوشمزه و لذیذ است و برای مهمانی ها بسیار گزینه خوبی می باشد. شما می توانید از گوشت گوسفندی یا گاوی استفاده کنید و به دلخواه به تکه های درشت یا ریز خرد کنید و درانتها می توانید گوشت را ریش کنید و روی پلو قرار دهید و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد درشت
برنج۳ پیمانه
آلبالو۲ لیوان هسته گرفته
شکربه دلخواه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت تکه ای

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا باید گوشت را بپزید برای این کار پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. سپس داخل قابلمه یا زودپز بریزید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا گوشت به همراه پیاز خوب سرخ شود و بعد فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و درب قابلمه یا زودپز را قرار دهید و بگذارید تا گوشت خوب پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی آلبالو

در ادامه باید آلبالو ها را بشورید و دم آن را بگیرید و هسته آلبالو را با کمک یک نی یا هسته گیر خارج کنید به صورتی که نباید زیاد ظاهر آلبالو بهم ریخته شود و بعد آلبالو را داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب و شکر بگذارید تا پخته و شربت غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه آلبالو پلو با گوشت

می توانید گوشت را بعد از پخت ریش ریش کنید و بگذارید تا آب گوشت خوب کشیده شود و تبدیل به یک سس غلیظ شود. برنج را از قبل شسته و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا پخته شود و نرم شود و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و کمی از برنج و بعد از مواد آلبالو بریزید و هم بزنید و به همین صورت به صورت لایه ی مواد را بریزید و در انتها آلبالو پلو را دم بگذارید و برای سرو نیز باید کمی از برنج را بردارید و زعفرانی کنید و به همراه گوشت و پیاز و سس غلیظ شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آلبالو پلو با گوشت تکه ای

  1. میزان شکر دلخواه است و می توانید با توجه به شیرینی و ترشی آلبالو کم و زیاد کنید.
  2. می توانید کمی پیاز داغ تهیه کنید و روی برنج برای تزیین بریزید.
  3. می توانید گوشت را ریش نکنید و به صورت تکه ای به همراه پلو سرو کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه