طرز تهیه پلو نخود فرنگی زعفرانی خوشمزه مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه پلو نخود فرنگی

 

یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین پلوها می باشد که از نخود فرنگی استفاده می شود. شما بنا به سلیقه خود می توانید این پلو خوشمزه را با گوشت چرخ کرده یا مرغ و یا گوشت تهیه کنید و به همراه سالاد یا ترشی سرو کنید. طرز تهیه این غذا بسیار آسان و کم خرج است و مانند لوبیا پلو می باشد با این تفاوت که بجای لوبیا از نخود برای تهیه این پلو استفاده می شود. در فصل بهار که نخود فرنگی تازه به بازار می آید می توانید این پلو را تهیه کنید و از خواص خوب نخود فرنگی بهرمند شوید. خواصی همچون مدیریت کنترل وزن، تقویت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به سیستم قلبی و عروقی و … هزاران خواص خوب دیگر را دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو نخود فرنگی زعفرانی مجلسی با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نخود فرنگی۱.۵ پیمانه
برنج۴ پیمانه
رب۳ ق غذا خوری
زعفران دم شده۱/۲ پیمانه
ادویه پلویی۱ ق چای خوری
نمک،فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو نخود فرنگی مجلسی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: تفت دادن پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه ریخته و با مقداری روغن و زردچوبه کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه تمام ادویه ها را به گوشت بزنید و گوشت را خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد در ریختن ادویه ها دست و دلباز باشید تا بوی زهم گوشت گرفته شود سپس رب را افزوده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پلو

در ادامه نخود فرنگی را اضافه کنید و ۳ ق غذا خوری زعفران را بریزید و درب تابه را بگذارید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نخودها کمی نرم و روغن بیاندازد و در آخر پخت کمی نمک به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه نخود فرنگی پلو

در ادامه برنج را که از قبل با مقداری نمک و آب خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد مدام کف روی برنج را بگیرید و کمی زنده تر از همیشه برنج را بردارید و آبکش کنید کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید و یک لابه برنج و یک لایه مواد نخود فرنگی و زعفران و کمی ادویه پلویی بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شود سپس پلو نخود فرنگی را به مدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا دم بکشد در انتها کمی کره یا روغن روی برنج بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلو نخود فرنگی و ذرت

  1. شما به دلخواه می توانید کمی ذرت نیز به مواد میانی اضافه کنید.
  2. ادویه پلویی طعم این غذا را بی نظیر می کند پس حتما تهیه و استفاده کنید.
  3. می توانید از مرغ ریش ریش شده یا گوشت خورشتی استفاده کنید.
  4. برنج حتما باید دون باشد که غذا شفته نشود.

همچنین ببینید  

از
11
دیدگاه

  • Nabila ۲ سال پیش

    این غذا بی نظیر امروز با نخود فرنگی تازه درس کردم دمتونننن گرممم

    پاسخ