طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ خوشمزه و مجلسی و زعفرانی

طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ

 

یکی از روش های تهیه آلبالو پلو می باشد که این بار قرار است بجایی مرغ تکه ای یا گوشت قلقلی از مرغ قلقلی استفاده کنید که بسیار خوشمزه و مجلسی تر می باشد. تهیه این پلو با قلقلی مرغ به قدری خوشمزه است که فقط یک بار تست کنید برای همیشه این راه برای تهیه آلبالو پلو انتخاب خواهید کرد. فصل تابستان و بهار که آلبالو تازه به بازار می آید بهترین موقع برای تهیه این پلو می باشد شما می توانید در این فصل آلبالو را فریز کنید تا در فصل های دیگر نیز بتوانید آلبالو پلو تهیه کنید. امروز در پارسی دی آلبالو پلو با قلقلی مرغ خوشمزه و زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آلبالو۳۰۰ گرم
شکر۵ ق غذا خوری
ران مرغ۴ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری خشک۱ ق غذا خوری
پودر سوخاری۳ ق غذا خوری
برنج۳ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی ران مرغ

ابتدا ران های مرغ را که خوب شسته و گوشت آن را با کمک چاقو جدا کنید ران مرغ بهترین گزینه برای تهیه قلقلی مرغ است زیرا چربی دارد و خشک نمی شود ران مرغ را با غذاساز له و یا از چرخ گوشت رد کنید.

مرحله دوم: تهیه قلقلی مرغ

در ادامه پیاز را پوست بگیرید به همراه ران مرغ چرخ کنید و یا می توانید رنده ریز بزنید و آب اضافی آن را بگیرید سپس به همراه گوشت ران مرغ و پودر سوخاری و ادویه ها و جعفری خشک داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس کمی زعفران دم کرده غلیظ نیز اضافه کنید و مواد را ورز دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار داده تا استراحت کند.

مرحله سوم: تهیه آلبالو

آلبالو ها را پاک کنید و هسته آن را خارج کنید سپس به همراه شکر روی حرارت قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا آلبالو ها مانند مربا غلیظ شوند نیازی به افزودن آب نییست چون خود آلبالو در حین پخت آب می اندازد.

مرحله چهارم: سرخ کردن

در ادامه گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید و داخل تابه روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید و داخل تابه با حرارت ملایم سرخ کنید و در حین سرخ کردن کمی زعفران روی آنها بریزید تا خوش رنگ تر شود.

مرحله پنجم: تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ

در ادامه برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاد و یکم مقدار زنده تر از همیشه آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید سپس مقداری برنج ریخته و مقداری از آلبالو ها و در انتها کمی از شربت آلبالو روی آن بریزید و آن را دم بگذارید و در هنگام سرو گوشت قلقلی مرغ را روی آن قرار دهید و سرو کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آلبالو پلو با قلقلی مرغ

  1. اگر دوست دارید خلال پسته اضافه کنید در انتها با کمی روغن به مدت ۳۰ ثانیه تفت دهید و روی آلبالو پلو با قلقلی مرغ قرار دهید.
  2. می توانید گوشت قلقلی مرغ را در بین برنج نیز قرار دهید و یا در انتها و موقع سرو روی آلبالو پلو بگذارید.
  3. بسته به ترشی آلبالو میزان شکر را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه آلبالو پلو با قلقلی مرغ خوشمزه و مجلسی و زعفرانی
3.8 (75%) 4 votes