طرز تهیه ادویه پلو خوشمزه تبریزی با مرغ مرحله به مرحله

طرز تهیه ادویه پلو

 

یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که اصالت این غذا به شهر تبریز بر می گردد و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و در مجالس با ران مرغ یا گوشت با تزئین زیاد تهیه می شود. همان طور که از نام این غذا پیداست از ادویه های مختلفی برای تهیه این غذا استفاده می شود این غذا به دلیل طبع گرم آن بسیار برای گرم کردن بدن مناسب است زیرا بسیاری از غذاهای امروزی طبع سردی دارند ولی طبع گرم، بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. امروز در پارسی دی ادویه پلو با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ تکه
برنج۳ پیمانه
پیاز۱ عدد
هویج۲ عدد
ادویه پلویی۲ ق غذا خوری
پودر گل محمدی۱ ق چای خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ادویه پلو تبریز

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا مرغ ها را شسته و بگذارید سپس داخل قابلمه ریخته و با مقداری آب بگذارید به مدت ۵ دقیقه بجوشد تا خون آبه آن خارج شود سپس از داخل قابلمه خارج کنید و داخل آبکش قرار دهید.

مرحله دوم: پخت مرغ

پیاز را پوست بگیرید و خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود در ادامه مرغ ها را داخل تابه ریخته و به همراه کمی زعفران و نمک فلفل سیاه خوب تفت دهید تا کمی طلایی شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

در ادامه هویج را خرد کرده و به مواد مرغ اضافه کنید و روی مرغ ها آب بریزید و بگذارید با حرارت ملایم پخته و آبش کشیده و غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه ادویه پلو

برنج را بگذارید تا خیس بخورد سپس روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا پخته شود سپس کف روی برنج را بگیرید و آبکش کنید. کف قابلمه مورد نظر مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس کمی برنج و پودر محمدی و دارچین و ادویه پلویی و تکه های مرغ را بریزید و روی مواد مجدد برنج و در انتها روی برنج دوباره کمی دارچین و ادویه پلویی و گل محمدی ریخته و برای ۴۵ دقیقه بگذارید تا ادویه پلو دم بکشد در انتها کمی روغن یا کره و زعفران روی برنج ریخته سپس به همراه سالاد یا سبزی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ادویه پلو تبریزی با مرغ

  1. می توانید از ران مرغ یا گوشت خورشتی نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید سبزیجات بیشتری مثل فلفل دلمه یا سیب زمینی نیز اضافه کنید.
  3. می توانید مقداری از آب مرغ را داخل برنج بریزید.
  4. به دلخواه می توانید کمی رب نیز به مواد ادویه پلو اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ادویه پلو خوشمزه تبریزی با مرغ مرحله به مرحله
5 (100%) 1 votes