طرز تهیه پلو تن ماهی جنوبی خوشمزه و تند و تیز با سبزی پلویی

دستور پخت پلو تن ماهی

طرز تهیه پلو تن ماهی

 

پلو تن ماهی یکی از پلو های بسیار معروف و محبوب ایرانی ها می باشد که بسیار تند و تیز خوشمزه است. شما می توانید این پلو خوشمزه را به راحتی با تن ماهی و سبزی پلویی تهیه کنید. روش تهیه این پلو به سبک جنوبی و بندری ها می باشد و پر ادویه است. اگر درگیر کار هستید و زمان زیادی برای تهیه یک غذای خوشمزه و مجلسی ندارید پلو تن ماهی را در ذهن داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان این پلو را تهیه کنید. همان طور که مشخص است برای تهیه این پلو به تن ماهی نیاز دارید که می توانید با توجه به تعداد نفرات و برنج آن را بیشتر کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو تن ماهی جنوبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو تن ماهی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه بزرگ
  • تن ماهی ۱ عدد
  • تمر هندی ۱۵۰ گرم (با هسته)
  • زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، تخم گشنیز و‌ نمک به مقدار لازم
  • برنج ۲ پیمانه
  • سبزی پلویی ۲ پیمانه
  • شنبلیله خشک دلخواه

طرز تهیه پلو تن ماهی بندری با سبزی پلویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید. تن ماهی را داخل قابلمه انداخته و برای ۲۰ دقیقه بجوشانید سپس صبر کنید تا خنک شود و درب آن را باز کنید. تمرهندی را داخل کمی آب گرم بریزید و هم بزنید تا باز شود و بعد از یک صافی عبور دهید تا هسته آن داخل صافی بماند و عصاره تمرهندی خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک شود. سپس ادویه ها را اضافه کنید و تفت داده تا عطر ادویه ها بلند شود. سیر ها را پوست بگیرید و له یا رنده ریز کنید و به همراه پیاز تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه تن ماهی را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر و مزه ادویه ها به خورد تن ماهی برود. سپس تمرهندی را اضافه کنید و هم بزنید. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سبزی پلویی را که می توانید به صورت فریزر شده یا تازه تهیه کنید را آماده کنید.

مرحله چهارم: تهیه پلو تن ماهی

شما می توانید این پلو را هم به صورت کته و هم آبکش تهیه کنید. برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و نرم شود. سپس آبکش کنید و سبزی پلویی و به دلخواه کمی شنبلیله خشک اضافه کنید و هم بزنید حالا کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و از مواد تن ماهی لا به لای پلو بریزید و پلو تن ماهی را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا دم بکشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پلو تن ماهی خوشمزه و ساده به سبک جنوبی

  1. در افزودن نمک دقت کنید زیرا هم تمرهندی و هم تن ماهی حاوی نمک است.
  2. می توانید سبزی را حدف کنید.
  3. افزودن سیر دلخواه است و می توانید مقدار بیشتری بریزید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه