طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه مجلسی و رستورانی مرحله به مرحله

طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه

 

یکی از انواع زرشک پلو های محبوب ما ایرانی ها می باشد که همان طور که از نام این غذا پیداست با ماهیچه تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و می توانید برای مجالس و مهمانی های خود این غذای خوشمزه را تهیه کنید. زرشک پلو با ماهیچه یک غذای ایرانی می باشد و به دلیل استفاده از زرشک روی برنج به این اسم مشهور شده که بیشتر با مرغ تهیه می شود اما با ماهیچه بسیار لذیذتر است و شما می توانید برای مهمانی و مجالس و تولدها این غذای خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه مجلسی و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
ماهیچه۲ عدد
ساقه کرفس۱ عدد
هویج۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
رب۱ ق غذا خوری
چوب دارچین۱ عدد
زرشک۳ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زیره، ادویه کاری، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه رستورانی

مرحله اول: آماده سازی

ایتدا گوشت ماهیچه را باید آماده کنید شما می توانید از راسته گوسفندی استفاده کنید ماهیچه را خرد کنید و بشورید سپس برنج را بشورید و به همراه کمی نمک خیس کنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید سپس به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را اضافه کنید سیرها را می توانید به صورت پوره یا حلقه خرد کنید بعد از اینکه بوی سیر بلند شد، ماهیچه را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات و پخت ماهیچه

در ادامه گوشت را به همراه تمام ادویه های گفته شده و کمی زعفران تفت دهید سپس رب اضافه کنید و رب را تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود سپس هویج را پوست بگیرید و به همراه ساقه کرفس خرد شده کمی تفت دهید و بعد فلفل دلمه را نیز اضافه کنید و چوب دارچین را افزوده و چند لیوان آبجوش بریزید و بگذارید تا ماهیچه به همراه سبزیجات به خوبی پخته و نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه زرشک پلو با ماهیچه

وقتی گوشت پخته شده چوب دارچین را خارج کنید و بگذارید تا یک سس غلیظی به شما بدهد در ادامه برنج خیس خورده را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوشد سپس آبکش کرده و دم بگذارید زرشک ها را که کمی خیس کرده به همراه کره و شکر داخل تابه بریزید و تفت دهید تا زرشک ها پف کنند و آب اضافی آن تبخیر شود سپس در انتها برنج را داخل دیس کشیده و ماهیچه و زرشک را روی آن بریزید و در کنار سس ماهیچه و سبزیجات پخته شده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت زرشک پلو با ماهیچه مجلسی

  1. می توانید از ادویه های دلخواه برای گرفتن بوی زهم ماهیچه استفاده کنید.
  2. برای سرعت بیشتر در کار می توانید از زودپز استفاده کنید.
  3. هر چقدر زعفران این غذا بیشتر باشد طعم دلچسب تری خواهد داشت.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه